Avatar billede palamo Nybegynder
22. april 2006 - 16:08 Der er 1 løsning

Kryptering af fil og automatisk sletning efter nogle dage

Jeg vil gerne kunne kryptere nogle filer og sende dem som email. Det er jo simpelt nok, men mit spørgsmål går så på om det er muligt at gøre noget ved filen så den ikke kan bruges til andet end at blive set af modtageren. Altså han skal ikke kunne kopiere eller ændre i den og så skal filen blive automatisk slettet efter en periode på fx en uge. Ved ikke om det kan lade sig gøre, men eftersom man kan downloade betalingsfilm som sletter sig selv efter en periode kunne det jo være tænkeligt.
Avatar billede mvang Nybegynder
24. april 2006 - 20:41 #1
Nu er det jo sådan at DRM til film og musik ikke er den mest simple metode at lave filer på, desuden sletter DRM ikke sig selv, de holder bare op med at virke fordi licensen på serveren er udløbet, så det kommer nok lidt uden for rækkevide til hjemmebrug, men tror det bliver rimelig svært at lave et program der kan indstille en fil til selv at slette sig efter et given periode, det er nok lidt mere ovre i virus branchen.