Avatar billede freegeg Nybegynder
22. april 2006 - 14:40 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

en BSD maskine sm kan styre andre BSD maskiner

Jeg har det problem, at jeg har 8 rack maskiner, som køre som servere.. jeg er ved at blive træt af at skulle dele min ene skærm mellem. så jeg tænkte om der er e måde at kunne få fuldt kontrol over den, gennem een maskine?
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
22. april 2006 - 21:21 #1
Ja, den letteste måde ville nok være ssh

ssh og så maskinens navn eller ip

Evt. skal du logge ind som normal bruger og derefter lave en su
menmindre du har tilladt at root logger ind direkte
Avatar billede freegeg Nybegynder
23. april 2006 - 15:13 #2
henter ssh også data fra startx (til at gøre brugerflade gennem ssh)?
Avatar billede andersbramsen Nybegynder
23. april 2006 - 16:11 #3
Nej eftersom du skrev at du havde 8 servere kørende i rack, så troede jeg det var noget seriøst server :-) så gik ikke ud fra at du bruge et X..
Newer mind..nej ssh kører ikke Grafisk..men der kan du derimod bruge remotedesktop
Ved ikke om du kører Gnome på dit X, men er det tilfældet så installer gremdesktop fra dit ports træ, eller kan remdesktop gøre tricket for dig, der får du dit X.
Dette kræver så bare at du tillader det på de servere du skal connecte til via xdcmp.
Avatar billede freegeg Nybegynder
27. april 2006 - 21:47 #4
kan nu entlig også være ligemeget med x da jeg aligevel kun skal køre server deamons på dem :)