Avatar billede larshoej Nybegynder
21. april 2006 - 21:25 Der er 4 kommentarer

IBM eller ThinkAdvantage Fingerprint Software?

Lenovo/IBM leverer ThinkPad X41 Tablet PC med IBM Fingersoftware, og Software Update i den nyeste version finder kun IBM's version 4.6. Men på Lenovos hjemmeside med drivere finder man kun ThinkAdvantage version 5.4 (selvom der i oversigten står 4.6...).

Der er nogle forskelle i brugerkonsollen, og umiddelbart virker det som om den nyeste version er bedre til at håndtere styringen. Men det er stadig noget ubekvemt og endda ubehageligt, at Software Update insisterer på IBM-versionen.

Er der nogen, der har nogen som helst idé om, hvad der er grunden til denne uoverensstemmelse og om man bør vælge den ene løsning frem for den anden?
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2006 - 21:57 #1
det er vel blot en software opdatering ifh til hvad maskinen leveres med .

som du jo nok er klar over er det lenova der står for thinkpad nu .
Avatar billede mothail Nybegynder
22. april 2006 - 14:12 #2
Det kunne tænkes at den nyere version ikke er 100% kompatibel med din pc?
prøv at ring til lenovo danmark og hør dem ad.
evt. din forhandler.
Avatar billede larshoej Nybegynder
25. april 2006 - 18:45 #3
Maskinen har netop et program til automatisk opdatering, som ikke vælger den nye version. Men jeg har løst problemet ved at afinstallere IBM-versionen og installere Lenovo-versionen manuelt. Men først skulle et program til at checke maskinens konfiguration og en opdatering til dette afinstalleres og geninstalleres. Som der blev skrevet på Tablet PC Buzz.com, hvor jeg fandt svaret, så er det synd og skam, at det er så vanskeligt for brugerne at håndtere overgangen. I princippet har Lenovo med hensyn til software blot udskiftet IBM med - ikke Lenovo - men ThinkAdvantage, så alt skulle køre pænt. Men det gør det altså ikke. X41 Tablet PC er introduceret efter Lenovos overtagelse, men er stadig mærket IBM...
IBM's danske tekniske service var ikke til nogen hjælp, selvom de ellers plejer at være ret vakse og hjælpsomme.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2006 - 15:56 #4
nu kan de jo heller ikke vide alt hvis det er et program som ikke er deres eget .

fx jeg har en creative video editor ,der kan jeg heller ikke få support hos creative labs på det sw der følger med der skal man ud til producenten som har lavet programmet.