Avatar billede overclockdk Nybegynder
21. april 2006 - 12:25 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

CMS system

Hvad ville det koste af få en side lidt ala denne her ? med mulighed for samme slags simpelt forum? og den slags med mulighed for at skrive artikler som skal skrives i "html" og nyheder faktisk en side som denne bare mere "lite" ? en pris eller en der kender et CMS der alerede har de funktioner eller kan få det nemt ?
Avatar billede supa Nybegynder
21. april 2006 - 13:38 #1
e107.org

Er et simpelt avanceret CMS..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. april 2006 - 13:52 #2
wordpress.org

Dejligst simpelt.

I brug på http://jesper.thusgaard.com, http://jacob.thusgaard.com, http://china.thusgaard.com, http://www.thusgaard.com

Alle siderne tilhøre min familie (det er ikke en reklame)!!!!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. april 2006 - 13:54 #3
jesper.thusgaard.com er under udvikling, der skal tilføjes en google kalender

jacob.thusgaard.com skal være http://jakob.thusgaard.com/
Avatar billede espersen Novice
21. april 2006 - 13:54 #4
roder med www.etomite.org, der er opensource. Med et godt forum, til support m.v.

Absolut letanvendelig og giver minimale begrænsninger mht. design / udvikling.

Jeg bruger PS og DW som udgangspunkt ifm. designfasen m.v. - dvs. laver reelt et alm. DW-site (kun 1 side som smides ind som template ;o)

Den er nem at installere og gode muligheder for at gøre siden klar til søgemaskinerne (især på apache)

Et par sider baseret på systemet:
www.laptopworld.dk
www.design-gulve.dk
www.fein-schmecker.dk
www.dahlberg.dk
www.gulvgalleriet.dk (under opbygning)

Forum - tag et kig på phpbb, hvor der også findes et dansk forum.

Kan evt. hjælpe med installering mod en betaling ;o)
Avatar billede coderdk Praktikant
21. april 2006 - 14:44 #5
Etomite er godt - MODx skulle være bedre (det er en fork af Etomite) http://modxcms.com/
Avatar billede espersen Novice
21. april 2006 - 14:55 #6
coderdk - svært at sammenligne efter den seneste version med en række forbedringer samt yderligere features.
Avatar billede overclockdk Nybegynder
21. april 2006 - 15:01 #7
alle sammen godt svar.. og flotte CMS men men men.. det er desvære ikke den slags jeg søger. jeg søger et mere "exp.dk" baseret et et med tydelig login på forsiden lidt ligesom www.overclock.dk hvis du/i kan følge mig?
Avatar billede overclockdk Nybegynder
21. april 2006 - 15:01 #8
glemte at sige det skal bruges til en udviklings side på mit arbejds firma...
Avatar billede coderdk Praktikant
21. april 2006 - 15:02 #9
Yeps, der er også kommet flere releases af MODx efter de forkede for efterhånden ret lang tid siden! Jeg ville vælge MODx nu - Jeg har én etomite installation kørende (som i øvrigt kører godt).
Avatar billede espersen Novice
21. april 2006 - 17:49 #10
må hellere se hvad der er sket i MODx siden sidst ;o)  der er dygtige kræfter bag begge systemer.
Avatar billede coderdk Praktikant
21. april 2006 - 18:53 #11
espersen, Helt sikkert! Jeg faldt over det for meget lang tid siden, og jeg var ret imponeret over det - Og hvor simpelt det i virkeligheden er :) Super lækkert system!

overclockdk, Du kan tilpasse systemet ret nemt!
Avatar billede overclockdk Nybegynder
21. april 2006 - 20:01 #12
okay--- Men jeg vil mene at www.overclock.dk's system er langt mere "ekspert" agtigt :) ? eller  ?
Avatar billede espersen Novice
22. april 2006 - 11:45 #13
etomite og MODx er CMS'er mens E og Overclock reelt er forums

tag et kig på fx
http://www.phpnuke.org/
http://www.php-fusion.co.uk/

tror de bedre matcher dine ønsker - der findes en række skins/designs til dem
Avatar billede overclockdk Nybegynder
23. april 2006 - 15:22 #14
phpfusion.. det koster da penge gør det ik =?
Avatar billede espersen Novice
23. april 2006 - 20:00 #15
nix...

How much does PHP-Fusion cost?
PHP-Fusion is free to use under the terms and conditions of version 2 of the GNU GPL license
Avatar billede overclockdk Nybegynder
23. april 2006 - 20:53 #16
jammen så vil jeg da forsøge mig med det... er det "det" som eksperten er lavet over ? eller er exp helt enestående ?