Avatar billede geagleeye Nybegynder
21. april 2006 - 09:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

send mail fra word vedr.access post

hej eksperter.

kan man sende en mail igennem vba til med en link.
når brugeren så trykker på linket skal en bestemt post i en formular i en database vises.?
dvs. word sender en mail via outlook til en bruger.
brugeren læser mailen og klikker på linket og access åbner den pågældene post i formularen ?.
Avatar billede supertekst Ekspert
21. april 2006 - 09:13 #1
Skulle nok kunne lade sig gøre - men hvad er formålet med dette ønske?

Har tidligere konstrueret systemer med Word -> Outlook og Word <- Access forbindelser samt Word -> Access-formular.
Avatar billede geagleeye Nybegynder
21. april 2006 - 09:21 #2
ok, jeg forklare lige i step.
1. der bliver genereret et word dokument fra access af bruger 1
2. der bliver redigeret i word dokumentet, og lavet om til en pdf igennem macro af bruger 1
3. Bruger 3 skal nu have besked om den pågældne pdf dokument så han kan læse den og signere den. (signering skal ske igenne VBA kode)
Avatar billede geagleeye Nybegynder
21. april 2006 - 09:24 #3
også havde jeg tænkt at der blev sendt en mail til brugere 3 så han kunne åbne basen og evt. klikke på dokumentet der inde og åbne og læse og senere trykker på signere i access.

Man kunne også bare have de hele i mailen.
dvs. Bruger3 får en mail med 2 link. når han trykker på link1 åbner dokumentet så kan læse det.
og ved klik på link 2 kan den signere dokumentet.
men kan man smide vba kode bag i en mail man sender  ? osv....
Avatar billede geagleeye Nybegynder
21. april 2006 - 09:49 #4
er du der?
Avatar billede geagleeye Nybegynder
04. maj 2006 - 08:19 #5
lukker...