Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
20. april 2006 - 23:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hjælp til spil kodning

ok.. :)

Jeg kunne godt tænke mig at skrive et meget simpelt Red Alert agtigt spil.

Grafikken skal ikke være særlig god, og jeg kan godt nøjes med at det er køre i lag med trans-baggrund.

Selve logikken i spillet er ikke det som jeg bekrymre mig om.

Kunne godt bruge en hurtig artikkel som springer alt det elementære over, for at komme i gang.

ok.. I ved bedst hvad jeg skal gøre, og hvad jeg har brug for.  Så  jeg er spændt på at se hvad der kommer af indlæg :)

kunne godt tænke mig at undgå DirectX, medmindre der er noget som gør det nemmere i længden.
Avatar billede 2c Nybegynder
21. april 2006 - 00:27 #1
Jeg ved godt at det er en C++ kategori, men du kan downloade en bog om javagame programming her:
http://fivedots.coe.psu.ac.th/~ad/jg/

Hvis du vil undgå directX, kan du nøjes med at læse delen om 2d spil.

Det er en del hurtigere at lave et spil i java, end i C++.
Avatar billede 2c Nybegynder
21. april 2006 - 00:28 #2
Ellers kan du måske bruge denne hjemmeside til noget: http://www.gamedev.net/
Avatar billede sushiboy Nybegynder
21. april 2006 - 00:55 #3
Du kan også hente Dune Legacy fra www.sourceforge.net, som er en open-source udgave af den oprindelige Dune 2. Koden er skrevet i C++ i Visual Studio .NET. Jeg tror dog at for at spille den, så skal man have én af de oprindelige filer. Men du kan da deltage i udviklingen. :-)
Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
06. maj 2006 - 23:07 #4
lukket