Avatar billede mettegp Nybegynder
20. april 2006 - 14:35 Der er 1 kommentar

problemer med at installere PEAR!

Hej

Lidt oplysninger
I har windows XP
PHP Version 5.1.2
CGI version

I har tilføjet the PEAR command line script til min system path, som på windows kan nåes gennem the System Control Panel application. På the advanced tab klikkede jeg på Environment Variables og tilføjede ;c:\pear til the Path variable

variabel name Path
variabel value C:\Programmer\Adabas\bin;C:\pear

I har også kikket på the include_path i php.ini
I har oprettet et nyt directory C:\pear som jeg har specificeret som installations prefix. Jeg har downloaded go-pear.org og omdøbt scriptet til go-pear.php og lagt go-pear.php i dette directory.
Jeg har læst at packages installeres i et subdirectory pear under det installation prefix som jeg har specificeret.
Så jeg har ændret the include_path i php.ini fra

;include_path = ".;c:\php\includes" to
;include_path = ".;c:\pear\pear"

Så har jeg prøvet at køre fra commando prompten
C:\PHP>php-cgi go-pear.php

C:\PHP> er hvor jeg har installeret PHP CGI version 5.1.2 og hvor php-cgi.exe er lokeret. Jeg har ikke noget cli directory.

Og jeg fik ikke alle de fejl meddelelser som tidligere, men fik istedet denne besked

Status: 404
X-Powered-By: PHP/5.1.2
Content-type: text/html

No input file specified.
Hvad betyder dette?

Derefter prøvede jeg at skrive
C:\pear>go-pear.php
men dette åbner kun scriptet, og starter ikke et interactivt command line interface som stiller mig spørgsmål om hvordan jeg vil have PEAR installeret.

Jeg håber jeg har givet nok information så en ekspert kan hjælpe mig og fortælle mig hvad jeg gør forkert.

Tak
mette
Avatar billede simm Nybegynder
21. april 2006 - 14:10 #1
Hej mette :).. den kan ikke finde go-pear.php
hjælper det ikke hvis du skriver php-cgi c:\pear\go-pear.php3