Avatar billede krustytk Nybegynder
20. april 2006 - 14:23 Der er 4 kommentarer

Tjek om en database køre transactions log eller uden.

Ja... mit sprøgsmål er meget simpelt... :)

Jeg skal finde ud af hvordan jeg med 100% sikker kan se om en database køre med eller uden transactions logs...

lige nu tjekker jeg det ved at højreklik på databsen og kigge under options, her står der enten simple eller Full. men nu har jeg fået at vide  at det ikke er sikkert man kan regne med det?

Jeg har en del server jeg skal ha tjekket igennem, så et hurtigt svar ville være rart.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
20. april 2006 - 14:34 #1
Alle databaser kører med Transactions Log
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
20. april 2006 - 14:39 #2
DATABASEPROPERTYEX('Databasenavn', 'Recovery')

Måske ...
Avatar billede krustytk Nybegynder
20. april 2006 - 15:37 #3
Hvor villde du køre det? i en Query analyzer..? for der får jeg en Incorretct Syntax near 'databasenavn'
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
21. april 2006 - 09:17 #4
Hvis jeg kører den i QA, så virker det fint. Husk naturligvis at putte det ind i koden, fx. sådan

SELECT DATABASEPROPERTYEX('<navnet på databasen her>', 'Recovery')

Den skulle gerne returnere SIMPLE eller FULL eller BULK_LOGGED. Jeg har fundet det i Books Online