Avatar billede xmas Nybegynder
20. april 2006 - 12:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Arbejdsgruppe er ikke synlig

Hej Eksperter

Jeg har oprettet en arbejdsgruppe imellem 6 computere, som alle køre Windows XP. På den ene computer kan jeg ikke se de andre computere, men på de 5 andre computere kan jeg se alle 6 computere.
Når de 5 andre computere kan se den, som ellers ikke selv kan se nogen computere kan det vel ikke være en fejl i arbejdsgruppenavnet, men sikkert en eller anden indstilling.

Kan I hjælpe...?
Avatar billede levithan Nybegynder
20. april 2006 - 12:50 #1
det kunne tyde på at dine firewalls i xp blokkere for den sidste pcere.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. april 2006 - 12:55 #2
Prøv lige at køre guiden netværksinstallation.
Du finder den i
start | programmer | tibehør | kommunikation.

Når du skal vælge setup, så vælg "andet" og vælg at din computer er direkte connected gennem en hub. De øvrige skulle vist være ligetil. (Fildeling skal selvfølgelig slås til)
Avatar billede xmas Nybegynder
20. april 2006 - 13:11 #3
levithan: firewall på hvilken PC - den der ikke kan se de andre (indstillingerne ser ud til at være ens på alle PC'er)...
tonnybrandt: Det har jeg prøvet flere gange - uden held :-(
Avatar billede levithan Nybegynder
20. april 2006 - 13:14 #4
hvilken firewall har du installeret på pcen?

kun den der fulgte med XP service 2?
Avatar billede xmas Nybegynder
20. april 2006 - 13:28 #5
levithan: Ja
Avatar billede levithan Nybegynder
20. april 2006 - 13:49 #6
prøv at deaktivere alt sikkerheds program og se om det gør en forskel. ellers har jeg fået fortalt at hvis man installre protokollen IPX/SPX på alle maskiner så er der ingen ko på isen
Avatar billede xmas Nybegynder
20. april 2006 - 14:31 #8
levithan: Hvis du lige ligger et svar, så er der point til dig - den med IPX/SPX virker :-)
Avatar billede xmas Nybegynder
10. januar 2007 - 11:50 #9
levithan: vil du have point ??
Avatar billede levithan Nybegynder
10. januar 2007 - 17:42 #10
behold dem bare