Avatar billede cass12 Nybegynder
19. april 2006 - 20:01 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Ny dvd brænder

Go' aften,

Jeg skal bruge en dvd brænder som overskriften siger, men jeg har intet erfarring inde for dette.

Dog ved jeg at det skal være en ekstern brænder med et usb 2,0 stik da jeg har bærber.

Så skal den kunne brænde dvd+r - dvd+rw - dvd-r - dvd-rw og gerne double layer . Nogle der har et godt bud på en god brænder ?

Mvh Jakob
Avatar billede pinball Nybegynder
19. april 2006 - 20:16 #1
hvad vil du max give?
Avatar billede sonalias Seniormester
19. april 2006 - 20:17 #3
Kig i aldi de har jævnligt nogle gode brændere til fornuftige priser :P
Avatar billede pinball Nybegynder
19. april 2006 - 20:21 #4
Avatar billede cass12 Nybegynder
19. april 2006 - 20:28 #5
Kigger li på på jeres svar .
Avatar billede cass12 Nybegynder
19. april 2006 - 20:29 #6
En pris på omkring 1500 kr.
Avatar billede haverslev Novice
19. april 2006 - 20:29 #7
Ovenstående jeg har smidt linke til, er begge Duallayer modeller
Avatar billede cass12 Nybegynder
19. april 2006 - 20:38 #8
Jeg er mest interesseret i de to plextor brændere der er blevet linket til , men kan i forklare hvad Buffer størrelse er ?

For det link haverslev gav mig til plextor brænderen har 2mb buffer størrelse og det link fearless gav til mig har 8mb buffer størrelse ?
Avatar billede haverslev Novice
19. april 2006 - 20:42 #9
Buffer er et udtryk for "data mængde" der lagres og brændes af, idet brænderprocessen er krævende og skal have dataerne i en jævn strøm
Avatar billede cass12 Nybegynder
19. april 2006 - 20:47 #10
Så det vil sige at en buffer størrelse på 8mb er bedre end en på 2mb ?
Avatar billede pinball Nybegynder
19. april 2006 - 20:49 #11
ja, forklarer også den lidt højere pris
Avatar billede haverslev Novice
19. april 2006 - 20:49 #12
Yes, jo større buffer, jo større "lagertank" hvis vi kan sige det sådan :o)
Avatar billede cass12 Nybegynder
19. april 2006 - 20:54 #13
Jeg har lidt svært ved at vælge hvilke af dem jeg skal vælge . For den ene brænder har en buffer på 8mb og den anden kun 2mb , men så kan den med 2mb buffer størrelse også brænde doubla layer hvilket den med 8mb buffer størrelse ikke kan.

Hvad ville i vælge ?

Og går der lang tid før at double layer bliver nødvendigt hvis man skal have ordenlig kvalitet dvd mæssigt ?
Avatar billede haverslev Novice
19. april 2006 - 21:04 #14
Hvis din pc er rimelig hurtig og du ikke sidder og laver en masse arbejde, samtidig med du brænder, så er 2 Mb rigeligt - deter dit fleste brændere på.
http://www.medieshoppen.col.dk/dual-layer/
Avatar billede haverslev Novice
19. april 2006 - 21:05 #15
deter dit fleste brændere på. = det er de fleste brændere på.
Avatar billede pinball Nybegynder
19. april 2006 - 21:05 #16
så vælg den sony som haverslev linkede til, den har også firewire

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=195595
Avatar billede cass12 Nybegynder
19. april 2006 - 21:09 #17
Jeg har ikke firewire i min com . Men så vil jeg vælge denne

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=175084