Avatar billede hien Nybegynder
19. april 2006 - 18:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Toshiba Portege R200

Hej,

Jeg starter efter sommerferien på Københavns Universitet. I den forbindelse ønsker jeg at erhverve mig en ny bærbar til studiebrug, som opfylder følgende kriterier:

1) Fornuftig processor (Pentium M ULV) der kan klare skolearbejde (MS Office pakken, surfen på nettet, mail mm) og videoafspilning - der skal ikke spilles på den.
2) Min. 512MB ram
3) Maks. 12" skærm
4) Maks. 2kg - gerne < 1,5kg
5) WLAN + LAN og Bluetooth + IR
6) S-Video udgang + VGA/DVI-udgang
7) Batterilevetid på mindst 3t ved skrivearbejde/surfen.
8) Skal helst ikke blive for varm og larme.
9) Touchpad og ikke "klit".

Prisen er ikke så relevant.

Jeg har umiddelbart følgende i tankerne:
a) Toshiba Portege R200 (favorit)
b) Dell Latitude X1 (hørt dårligt om dell.. øv, og kun monolyd)
c) Apple iBook/Powerbook (MacOS hmm.. hælder pt til Windows)

Som nævnt er Portege R200 min favorit pt. Den er kanon let, ca. 1,4kg, har en fornuftig processor og så opfylder den kriterierne. Jeg har fundet ud af, at der findes to modeller af R200, en på 1,2ghz og en på 1,3ghz - gør 100mghz nogen stor forskel set ift. hvad jeg bruger den tid? Jeg har læst anmeldelser af den og de er jo umiddelbart fornuftige :-)

Hvor kan jeg se/prøve R200 henne i landet? Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde nogle detailhandler der sælger denne model, men udelukkende internetshops. Jeg er typen der gerne vil se og røre ved apparatet inden jeg køber det - medmindre jeg får billeder af den fra en milliard vinkler ;-)

Jeg har også set på IBM Thinkpad X41, men den har en "klit".. øv, ikke lige mig. Er der andre bærbare I kan anbefale?

Venter spændt på svar. På forhånd tak!
Avatar billede hien Nybegynder
19. april 2006 - 18:36 #1
Hov det var vist en lidt misvisende overskrift.. beklager
Avatar billede hien Nybegynder
19. april 2006 - 18:44 #2
Lukker spørgsmålet og opretter et nyt med en ny overskrift..

http://www.eksperten.dk/spm/703832