Avatar billede oldenburg Nybegynder
19. april 2006 - 15:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Cron-job, hvordan kan det gøres?

Kære forum.

Jeg mangler et kreativt bud på løsning af et konkret problem.

Jeg har et website som i dag kører fint. Problemet er at min udbyder ikke tillader opsætning af Cron-job hvorfor en række automatiske ting ikke spiller som de skal.

Findes der en måde at opsætte det på så der køres et cron-job alligevel, og i så fald hvordan?

Håber I kan hjælpe ;0)
Avatar billede snowball Novice
19. april 2006 - 15:43 #1
Du kan prøve at kigge på http://www.cron-server.de/index.php og http://www.cronjob4you.at/serve/index.php?lang=en og dermed få en ekstern server til at køre dine cronjobs.
Avatar billede oldenburg Nybegynder
19. april 2006 - 16:48 #2
Det var ikke et dårligt bud - fine links som lige skal checkes.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
20. april 2006 - 09:23 #3
Bare husk at lave dit system så det sender dig en mail når det cronjob er udført, så du altid kan se om det er blevet kørt eller om du skal starte det selv. er en god ide når man bruger et ude fra kommende system  til at køre ens cronjob.
Avatar billede snowball Novice
16. maj 2006 - 23:16 #4
Har du fået kigget på det? :)
Avatar billede oldenburg Nybegynder
17. maj 2006 - 13:09 #5
Hej Snowball

Tak for forespørgslen.
Jeg har valgt at forsøge at prøve tjenesten af - den skulle køre Cron-jobbet med de intervaller man fastsætter i et admin-interface. Det var et godt tip du kom med.
Men jeg er ikke helt sikker på at jobbet kører som det skal - jeg er stadig meget interesseret i at høre til bud på andre muligheder.

Til Net-base.dk
Tak for rådet - det vil jeg tage med ind ved næste opgradering ;0)

Jeg synes du skal smide et svar, Snowball!
Avatar billede snowball Novice
17. maj 2006 - 13:18 #6
OK :)
Avatar billede oldenburg Nybegynder
17. maj 2006 - 13:22 #7
Tak for hjælpen