Avatar billede hanbo Nybegynder
19. april 2006 - 12:46 Der er 3 kommentarer

Kompileringsfejl - Fejlkode 15

Jeg sidder og konverterer en XAL 2.60 til (Kerne 2.80) til SQL. I den forbindelse har vi valgt at opdatere kernen til version 3.55. Der er dog éen ting der driller. XAL kørslen 'SalesInvoiceUpd' kan ikke kompileres. Der kommer en fejl:

*** Fejl: 15, Den interne objektkode-buffer kan ikke overstige 64 KB

Jeg har læst andetsteds her på Eksperten.dk (http://www.eksperten.dk/spm/698960) at man kunne løse dette v.h.a. at flytte kode til en funktion (FNC). Mit problem er bare at vi benytter appl. ver. 2.60, der ikke understøtter dette.

Det skal bemærkes at vi ikke engang kan kompilere SalesInvoiceUpd (Dip) uden af få fejlen.

Vi har forsøgt at udkommentere lidt kode, derefter kan godt kompilere, men mangler så noget funktionalitet.

Er der nogen der har et bud/kommentar til dette.
Avatar billede mariaf Juniormester
19. april 2006 - 13:08 #1
Prøv om du kan få noget at koden over i en XAL-kørsel og så kalde den. Macroer dur ikke. Det er formentlig ikke ret meget, der skal flyttes.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2006 - 14:10 #2
I stedet for funktioner kan man bruge XAL-kørsler.
Avatar billede ulricho Novice
20. april 2006 - 07:02 #3
Det er mig, du referer til, i dit spørgsmål. Jeg gjorde præcist, som mariaf og rahp anbefaler. Det var kun meget lidt kode, som skulle ligges ind i en XAL-kørsel, før det virkede.