Avatar billede mylle32 Nybegynder
18. april 2006 - 17:30 Der er 15 kommentarer

Lydforvrængning, lydkort, dvd-drev eller kabler?

Hej
Jeg har et problem når jeg skal afspille musikfiler og dvd-er fra mit cd/dvd drev. Jeg vil prøve så godt jeg kan at fremstille problemet, men jeg er meget uerfaren inden for faget, så bær over med mig hvis der er upræcise oplysninger.

Ved afspilning af musikfiler og dvd'er sker der et spring i lyden ved hver 0,4 sekund.

Situationen er:
Jeg har et LITE-ON DVD+RW SOHW-8225 cd/dvd-drev. Jeg har der både dvd og cd brænder. Fra drevet går der et strøm stik til mit lydkort som er onboard og der går også "det store brede stik".
Mit lydkort hedder Realtek AC'97 Audio for VIA (R) Audio Controller.

På opfordring fra venner og bekendte har jeg forsøgt sætte diverse stik bedre fast. Det har ikke hjulpet.

Det skal siges at jeg også har et ekstra (gammelt cdrom-drev) som der udemærket kan afspille musikfilerne uden fejl.
Derudover skal jeg også gøre klart at det er kun ved afspilning af musikfiler FRA cd'er. Hvis jeg lægger musikfilerne ind på min computer så er der ingen fejl. og der er desuden ingen fejl hvis jeg spiller computer fra en cdrom.

Jeg har ikke mere at informere.
God arbejdslyst og på forhånd tak :-)

Simon
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. april 2006 - 17:58 #1
Har du prøvet med en rensecd på dvd drevet ?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
18. april 2006 - 18:06 #2
kig ind under system>hardware>enhedshåndtering>IDE/ATA/Atapi Controllere>primær ide-kanal>avancerede indstillinger, og se om den er sat til DMA, hvis den er tilgængelig.
Avatar billede mylle32 Nybegynder
19. april 2006 - 15:52 #3
Det er den. Er det godt eller skidt?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
19. april 2006 - 16:32 #4
Næ så er det ok, har prøvet at finde nyt firmware til din brænder, men det lykkedes ikke, du kan så eventuelt prøve at finde sidste nye driver til dit lydkort.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
19. april 2006 - 16:34 #5
Hvis der er garanti på brænderen endnu, ville jeg indlevere den.
Avatar billede lordt_nelson Nybegynder
22. april 2006 - 11:00 #6
Hej - Har du et "strøm stik" fra DVD drevet ned til lydkortet ?

Du tager altså det analog signal fra DVD og sætte ned på lydkorts chip. Lad vær med det....
Problemmet er at du sender et analog signal ind på lyd kortet samtidig med at du sender "gennem computteren" til lyd kortet. Prøv at fjerne den forbindelse og det skulle virke. Lad mig høre hvordan det går....
Avatar billede mylle32 Nybegynder
22. april 2006 - 11:07 #7
Mener du at det eneste der skal sidde i mit dvd-drev skal være "det brede stik"?
Avatar billede lordt_nelson Nybegynder
22. april 2006 - 11:08 #8
jepper -
Avatar billede mylle32 Nybegynder
22. april 2006 - 11:34 #9
Det har ikke hjulpet. Drevet virker da slet ikke.
Avatar billede lordt_nelson Nybegynder
22. april 2006 - 11:37 #10
OK - jeg sidder selv og høre musik over mit dvd drev - det er sat sammen sådan.
Ide kabel i røven på DVD-drevet og IDE kablet ned på bundkortet. Strøm kabel fra PSU til DVD-drev. Har du samme konfig.
Avatar billede mylle32 Nybegynder
22. april 2006 - 11:57 #11
JEg ved ikke hvad PSU og IDE er. Så det kan jeg desværre ikke svare på.
Avatar billede lordt_nelson Nybegynder
22. april 2006 - 12:03 #12
OK - det tager vi lige en gang. IDE kablet er det brede kabel med. PSU kablet er det som kommer fra strøm forsyning.
IDE kabel ser sådan ud :  http://www.supplies4computer.co.uk/acatalog/ide_cable.JPG

PSU stikket som skal i DVD drevet ser sådan ud (det er det brede hvide stik : http://www.okayfine.com/ebay/3to4.jpg
Avatar billede mylle32 Nybegynder
22. april 2006 - 12:25 #13
Ja jeg tror jeg har samme konfiguration så.
Avatar billede lordt_nelson Nybegynder
23. april 2006 - 12:39 #14
tro du har misforstået mig - der skal være det brede stik og strøm stik fra strømforsyningen.... sidder det sammen sådan ?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
01. maj 2006 - 10:13 #15
Status?