Avatar billede reneface Nybegynder
18. april 2006 - 12:53 Der er 5 kommentarer

Eksportere data indeholdende kursiv skrift

Overførsel af data fra et regneark på Drev X til et regneark på Drev Y.
Den streng som benyttes til at hente data fra en specifik celle på Drev-X til en given celle på Drev-X ser ud som nedenfor:

=+`\\Xp-herbert\hpu\[apollo hpu.xls]ARK1`!B86

Mit problem består i, at jeg f.x ikke kan få kursiv skrift eller for den sags skyld farver af nogen art med over fra et ark til et andet. De enkelte data overføres som ønsket, men kun som standard Bold, uden anden form for specifikke data. Jeg ønsker ganske enkelt, at indholdet mellem cellerne skal være fuldstændig identisk.
18. april 2006 - 18:12 #1
Hvis du står et et ark og har skrevet en værdi i celle A1, og du så i celle F1 laver en formel, som henter værdien fra celle A1, så bliver A1 og F1 fuldstændig identiske når man kigger på deres værdi.
Cellerne vil dog være helt forskellige idet celle A1 indeholder en værdi og celle F1 indeholder en formel og ja, så kan de være formateret ganske forskelligt.

Der er altså ingen formel, som tager både indhold og formatering med fra et ark, som du linker til via en formel.

Man kan lave en makro, som henter layoutet fra "moder-arket", men hvis du ændre layoutet eller antal rækker/kolonner i "moder-arket", som skal makroen køres igen før "kopi-arket" bliver opdateret.
Avatar billede reneface Nybegynder
19. april 2006 - 08:14 #2
Hej Flemming. Det lyder jo meget rigtigt. Jeg har ingen erfaring med makroer som sådan, har du evt. mulighed for at hjælpe mig med en sådan, eller vil det blive for uoverskueligt at styre?
19. april 2006 - 16:57 #3
Ja, jeg kan godt lave noget kode, men jeg har ærligt ikke tid til gratis arbejde pt.
Der er flere andre her, som også ville kunne gøre dette - håber de kigger forbi og gi'r dig en hånd.
Avatar billede excelent Ekspert
19. april 2006 - 20:30 #4
prøv denne - sættes ind i et modul

Sub hentX()
Workbooks.Open Filename:="X:\Xp-herbert\hpu\apollo hpu.XLS" ' Ret til aktueel drev, mappe
Workbooks("apollo hpu").Worksheets("Ark1").Range("B86").Copy
Workbooks("destinations filnavn").Worksheets("arknavn").Range("celle navn").PasteSpecial 'filen på drev Y (aktuelle)
Workbooks("apollo hpu").Close savechanges:=False
End Sub
Avatar billede excelent Ekspert
04. juni 2006 - 16:17 #5
*