Avatar billede geertf Nybegynder
18. april 2006 - 11:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

"Søgenøglen blev ikke fundet i nogen post"

I en db kan man fremsøge et navn i en søge-frm. Dobbeltklikker man på det åbner en ny frm, med det pågældende navn, filtreret, så man kun kan se den pågældende post. I samme billede kan posten også slettes. Det sker med:

DoCmd.RunCommand acCmdDeleteRecord

Posten bliver slettet, men jeg får følgende meddelelse:
"Søgenøglen blev ikke fundet i nogen post"

Hvorfor? Og hvordan undgår jeg det?
Det samme sker hvis jeg bruger:

DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 8, , acMenuVer70
DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acEditMenu, 6, , acMenuVer70

Det mest mærkelige er, at det ikke sker hvis jeg bruger Slet post i Rediger-menuen.
Hjælp!

Geert
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2006 - 11:41 #1
Hvis det virker, så kan du jo altid bruge docmd.setwarnings false til at fjerne meddelsen og så lige sætte det til igen i slutningen af koden med docmd.setwarnings true

Hvad problemet er ved jeg til gengæld ikke lige på stående fod!~)
Avatar billede geertf Nybegynder
18. april 2006 - 11:49 #2
Jeg har sat warnings til false, for ellers får man også dialogboksen om at man er ved at slette en post bla, bla. Men det ændre intet på den første. Desværre.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2006 - 11:59 #3
Øv!~(
Avatar billede terry Ekspert
18. april 2006 - 17:35 #4
If you can send me your dB then I can take a look, I'm not quite sure I understand the problem.

eksperten@NOSPAMsanthell.dk

remove NOSPAM
Avatar billede terry Ekspert
01. maj 2006 - 22:07 #5
whats the status here Geert?
Avatar billede geertf Nybegynder
07. august 2006 - 15:26 #6
Jeg lukker den her, det bliver for vanskeligt at få svar.
Tak for forsøgene.