Avatar billede chicony Nybegynder
17. april 2006 - 22:32 Der er 17 kommentarer

Videooptagelse på bærbar via FireWire?

Hej Eksperter!

Jeg leder efter en billig løsning på video-optagelse på min bærbar, hvor den i forvejen firewire-indgangen er at foretrække, fremfor USB.

Prismæssigt er det max. 1000 kr.

Erfaring med optagelse på PC ville også være rart!
Avatar billede chicony Nybegynder
17. april 2006 - 22:39 #1
Mangler at fortælle at det ikke er fra videokamera men fra TV!
Avatar billede pinball Nybegynder
17. april 2006 - 22:40 #2
altså du vil optage video fra tv til bærbar?
Avatar billede chicony Nybegynder
17. april 2006 - 22:51 #3
Det er ligemeget om det er S-Video, Komposit Video eller PAL - det skal bare ende ud med firewire til den bærbar.
Avatar billede thov Forsker
17. april 2006 - 23:44 #4
http://www.synchrotech.com/product-1394/analog-dv-converter_03.html
Om det er billigt ($199) kan så diskuteres...
Avatar billede thov Forsker
18. april 2006 - 02:01 #6
fearless, det duer ikke - en bærbar computer har ikke PCI slot, så der røg de to, det tredie forslag er USB og det skulle være firewire.
Avatar billede pinball Nybegynder
18. april 2006 - 02:27 #7
nå ok. det var ærgeligt. de var ellers ik så dyre
Avatar billede thov Forsker
18. april 2006 - 03:10 #8
Tjaa.. faktisk så er det samlet set billigere med et PCMCIA USB 2.0 kort (205kr)http://www.pixmania.com/dk/dk/54359/art/d-link/pcmcia-kort-2-usb-2-0-por.html
og et Pinnacle studio 500 (820kr), i stedet for det DAC-100 firewire til $199.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
18. april 2006 - 06:43 #9
Der er denne mulighed til PCMCIA porten:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=109734
Avatar billede chicony Nybegynder
18. april 2006 - 10:01 #10
Jeg har USB-porte, men ønsker at bruge min firewire-indgang istedet.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
18. april 2006 - 14:49 #11
Bare lige af ren nysgerrighed, hvorfor skal det absolut foregå via fire-wire ?
Avatar billede pinball Nybegynder
18. april 2006 - 18:54 #12
ja ik for noget men hvad er fordelen ved at bruge firewire porten istedet for usb?

spørger bare..
Avatar billede chicony Nybegynder
18. april 2006 - 19:53 #13
FireWire, også kendt som IEEE 1394, er en standard for kommunikationsporte på pc'er, oprindeligt især udviklet af Apple Computer til deres Mac-computere. FireWire bruges primært til overførsel af digital video pga. dens høje overførselshastighed.

IEEE 1394 er den international betegnelse for denne dataoverførselsstandard, men den kaldes FireWire i "normale" omgivelser.

FireWire findes i flere forskellige hastigheder. Den mest kendte type er IEEE 1394 type A, som kører med 400 Mbps, og den indtil videre mindre benyttede IEEE 1394 type B, der kan køre med 800 Mbps.

Kilde: http://da.wikipedia.org/wiki/FireWire
Avatar billede chicony Nybegynder
18. april 2006 - 20:02 #14
Firewire er peer-to-peer forbindelse og sikre en stabil forbindelse.

USB er "Master-Slave" forbindelse, hvor alle forbundende enheder skal dele samme forbindelse og skaber forsinkelser, og i værste fald kollision.

Kilde: http://www.usb-ware.com/firewire-vs-usb.htm
Avatar billede gurumaster Nybegynder
18. april 2006 - 20:59 #15
Okey....
Men Du får jo en ligeså "stbil" forbindelse hvis Du benytter PCMCIA-porten...
Her er overførselshastigheden formentlig ligeså hurtig (hvis ikke bedre) end Fire-Wire...
Avatar billede gurumaster Nybegynder
18. april 2006 - 21:03 #16
Men hvis det absolut skal være fire-wire så er der denne:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=163319
Avatar billede pinball Nybegynder
11. februar 2007 - 16:15 #17
??????????