Avatar billede lemmings Nybegynder
17. april 2006 - 21:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

dynamisk text og links

Det er efterhånden længe siden jeg har arbejdet med Flash - og sidder nu med Flash MX.

Mit spørgsmål går på følgende:

Jeg skal lave et txt-dokument som skal lægges ind i flash-filmen, det er for såvidt ok.

I denne tekst skal der være en link til et html-dok der skal åbne op i et pop-up window, og det er her problemet opstår, for der opstår fejl når man bruger en almindelig onClick funktion.

Er der nogen der har en idé.
Avatar billede jajajaja Nybegynder
20. april 2006 - 22:40 #1
du kan lave et dynamisk tekstfelt, give det variabelnavnet "txt" (f.eks). I frame1 skriver du: loadVariables("tekst.txt","");
Du skal så have en txt fil der hedder "tekst.txt" og starter med "txt=".linket laves med almindelige html tags. eks:

txt=blablablablabla<a href="http://www.blablabla.com"target="_blank">linktekst</a>

husk at det dynamiske tekstfelt skal sættes til "render text as html"
Avatar billede lemmings Nybegynder
24. april 2006 - 20:20 #2
Dette er ikke problemet - det drejer sig om, at jeg skal have en link til at åbne videre om i samme film, eller et nyt pop-up window uden adresselinie, knapper o.l.

Nu har jeg også det problem at hvis jeg bruger min html-version af min første filmdel, vil linkene slet ikke virke!!!

MØG
Avatar billede lemmings Nybegynder
11. maj 2006 - 09:25 #3
Lukker her