Avatar billede mattias.dk Nybegynder
17. april 2006 - 19:47 Der er 8 kommentarer

Forskellig fps i Scener

Hey!

Et hurtigt spørgsmål - er det muligt at have forskellig fps indstilling i to forskellige scener som ligger i samme flash-fil? Jeg har nemlig en Intro med en masse effekter, som kræver min. 25fps og derefter følger et spil som skal køre 8 fps for at passe...

Hvis det ikke er muligt, hvordan "linker" jeg så fra slutningen af den første scene, til starten af den anden? Skal nok lige nævnes at jeg har en loader i starten af den første scene og den også skal loade indholdet i Scene 2.

Takker på forhånd
Mattias
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
17. april 2006 - 20:07 #1
Du må ikke hænge mig op på det men det mener jeg ikke du kan.
I så fald skal du hente en ekstern Flash(swf) fil ind i din flash side. Altså, en fil der er lavet uafhængigt af den anden og der skal også lidt ActionScripting til.

mvh
Mads
Avatar billede mattias.dk Nybegynder
17. april 2006 - 20:54 #2
Er det noget du har erfaring med eller tror du at jeg kan finde det i Macromedias hjælpesektion?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
17. april 2006 - 20:55 #3
Nej jeg tror du skal finde et ActionScript der henter en ekstern SWF ind i din flash film.

Jeg kigger lidt rundt på nettet for dig.

mvh
Mads
Avatar billede mobius6 Juniormester
17. april 2006 - 22:19 #4
flash skelner ikke mellem scener når filmen er exporteret (det er 'en lang film)
(din loader henter også HELE filmen med mindre du har givet den besked på noget andet)
Avatar billede mattias.dk Nybegynder
17. april 2006 - 23:01 #5
Tror du misforstår

Jeg skriver at HVIS man IKKE kan køre med forskellige fps indstillinger, hvordan får jeg så loaderen til at inkludere den eksterne .swf fil, som jeg håber foxmulder finder et svar på med noget AS - jeg ved godt at flash ikke skelner imellem scenerne, når det ligger som en .swf fil.
Avatar billede mobius6 Juniormester
18. april 2006 - 11:12 #6
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
18. april 2006 - 13:52 #7
Nej! For at göre dette skal du göre det paa fölgende maade:

Lave en SWF fil med x antal frames pr. second.

Lav derefter en anden swf fil med x antal frames pr. second og den swf fil kan saa importeres via et ActionScript.

Tjek eventuelt det danske flash forum:

http://www.flashforum.dk/

Der maa vaere noget eller nogen der kan henvise dig til en god tutorial eller maaske guide dig til hvordan.

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
18. april 2006 - 13:52 #8
Eller brug M6`s links!  :)