Avatar billede mm64707 Nybegynder
17. april 2006 - 18:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan brænder man sine gamle kasettebånd på cd?

Hej
Min bedstefar er gammel musiker og vil til at brænde sine gamle kasettebånd over på cd. Hvordan gøres det lettest muligt mht. sammenkobling, software  og hardware? Selve softwaren må gerne være rimelig brugervenligt, da hans pc-kendskab er begrænset. Hans pc har selvfølgelig både cd- og dvd-brænder samt et almindeligt lydkort.
Håber I kan hjælpe!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. april 2006 - 18:51 #1
Kan være du kan bruge noget herfra, bortset fra du ikke skal bruge RIAA forstærker.

http://www.vadlyd.dk/record_to_cd.html
Avatar billede gree Nybegynder
17. april 2006 - 22:03 #2
Der er så mange spørgsmål i det, med at overføre fra bånd til CD. men der er rigtig mange muligheder. Jeg ville dog bruge et eksternt lydkort, hvis det skal være godt. Men prøv nu med det lydkort I har. Af programmer, er Audacity at foretrække. Det er let, det er enkelt, det har en god lyd, det er gratis og det kan bruges på Windows, Linux og Mac. http://audacity.sourceforge.net/ Det er der også reklameret med i Vadlyd. Men vil han havde index på CD'en, skal han optage dem enkelt stk og gemme filen. Eller optage det hele og så klippe dem fra hinanden bagefter. En anden god side, for dem som vil prøve software - hvis de ikke kan li' Audacity - www.hitsquad.com
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2006 - 22:30 #3
Det problem løses let og elegant ved at downloade wave editor fra http://www.fleximusic.com/waveditor/overview.htm 30 dage trial version og ellers er den alle pengene værd
Avatar billede mm64707 Nybegynder
17. april 2006 - 22:58 #4
Hej tak for alle de gode svar. Jeg tror jeg vil arbejde videre ud fra dem, og vil derfor gerne give jer alle point. Hvordan er det nu jeg gør det? Og hvordan er det jeg afmelder mit spørsmål bagefter?
Avatar billede mm64707 Nybegynder
17. april 2006 - 23:01 #5
.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
17. april 2006 - 23:16 #6
Du er nødt til at oprette nyt spørgsmål:point for brænding af kassettebånd til cd.
Acceptere svar 20 point til hver, hvis det er ok.
Med henvisning til dette spørgsmåls adresse.

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar
Avatar billede rbruus Nybegynder
19. april 2006 - 22:20 #7
Der var faktisk en artikel om det i det sidste Komputer for alle. Program fulgte med så det er bare ned og finde det.
Avatar billede mm64707 Nybegynder
20. april 2006 - 15:16 #8
Tak. Undskyld ventetiden!!!
Jeg opretter det nu og deler så point ud...