Avatar billede jancarstens Nybegynder
05. maj 2001 - 15:24 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

ZyXEL 310 Router konfiguration

Jeg har en ZyXEL 310 Router på en LAN, alle klienter kan OK komme på Internettet.
På mit LAN sidder der 2 server (en WWW og en Post).
Jeg har fast IP og forbindelsen virker OK fra LAN til WAN men ikke fra WAN til LAN.
Når jeg prøver fra en klient at gå på en af WWW siderne som ligger på min WWW server kommer der et logon billed fra \"Realm Prestige 310\" (Windows standard) hvor jeg skal skrive brugernavn og password ???
Jeg har prøvet med Routerens og med WWW serverens ID og PW....

Der er 100 extra points for hurtigt svar der virker....skriv til zyxel@jala.dk
Avatar billede Techwork Praktikant
06. maj 2001 - 11:55 #1
Du bliver nok nød til at lave en dial-in user, og så logge inde med den.
Jeg mener at det er menu 13 eller 14.
Avatar billede jancarstens Nybegynder
06. maj 2001 - 13:28 #2
>x-tra
Der er hverken menu 13 eller 14. Der er 11, 12 og 15.
Der er firmware ZyNOS F/W Version: V2.51(M.01) | 3/15/2000
Avatar billede Techwork Praktikant
06. maj 2001 - 13:57 #3
Ok, kender ikke lige nødagtig den model som du har, men er der ikke noget der hedder noget med dial-in user..?
Avatar billede Techwork Praktikant
06. maj 2001 - 13:58 #4
Ups nødagtig = nøjagtig
Avatar billede jancarstens Nybegynder
06. maj 2001 - 14:03 #5
>x-tra
Der er noget der hedder \"Remote Node Setup\"
Som ser således ud :

                        Menu 11.1 - Remote Node Profile

    Rem Node Name= Standard              Route= IP
    Active= Yes

    Encapsulation= Ethernet              Edit IP= No
    Service Type= Standard              Session Options:
    Service Name= N/A                      Edit Filter Sets= No
    Outgoing=
      My Login= N/A
      My Password= N/A
      Server IP= N/A

                    Press ENTER to Confirm or ESC to Cancel:

Kan det være det ?
Avatar billede Techwork Praktikant
06. maj 2001 - 15:07 #6
Umiddelbart nej.
Der mangler et incoming login og password.
Avatar billede jancarstens Nybegynder
06. maj 2001 - 15:13 #7
>x-tra
Her er hovedmenuen :
                    Copyright (c) 1994 - 2000 ZyXEL Communications Corp.

                              Prestige 310 Main Menu

    Getting Started                      Advanced Management
      1. General Setup                    21. Filter Set Configuration
      2. WAN Setup                        22. SNMP Configuration
      3. LAN Setup                        23. System Password
      4. Internet Access Setup            24. System Maintenance

    Advanced Applications                  26. Schedule Setup
      11. Remote Node Setup
      12. Static Routing Setup
      15. SUA Server Setup

Hvor tror du jeg skal ind, har kikket og kan ikke finde noget der ligner ??
Avatar billede Techwork Praktikant
06. maj 2001 - 19:42 #8
Hmm Noget siger mig at den router ikke understøtter det. I de andre zyxel routere(128 og 202), ligger det i menu 13 og 14, og det mangler jo lige præsic i din router. Jeg har heller ikke kunne finde noget om det på www.zyxel.com, så den kan nok slet ikke.
Avatar billede jancarstens Nybegynder
06. maj 2001 - 22:35 #9
>x-tra
Via menupunkt 15 kan jeg konfigurere f.eks. at indkommende trafik på port 80
skal routes til en server og trafisk på port 110 skal routes til en anden server,
så jeg tror at routeren kan, men det ser ud til at det er routeren og ikke
serveren jeg får fat i....

Kender du evt. andre steder jeg kan spørge eller finde hjælp...

Jeg vil gerne give nogle af de afsatte point for et godt forsøg på hjælp.
Avatar billede jancarstens Nybegynder
06. maj 2001 - 23:20 #10
>x-tra
Jeg har nu lavet en support forespørgelse hos www.zyxel.dk
Avatar billede Techwork Praktikant
07. maj 2001 - 01:33 #11
Umiddelbart lyder det som om at det er routeren, det spærer for dig, men hvis du har åbnet for port 80 udefra, så skulle det jo være nok.

Du kan jo evt. også prøve at stille spørgsmålet i en zyxel nyhedgruppe, så kan det være at du får lidt mere respons, end du har fået her.

Avatar billede jancarstens Nybegynder
07. maj 2001 - 07:46 #12
>x-tra

TAK, så langt...
Du får de 100 point....
Avatar billede jancarstens Nybegynder
16. maj 2001 - 08:33 #13
>x-tra

Har talt med ZyXEL og har her fået fortalt at det ikke er muligt fra en LAN PC at gå (på internettet) via router ud på WAN og så ind på LAN SERVER med hjemmesiderne. Dog er alle siderne på LAN SERVER tilgængelig for alle andre ude på internettet, det er jo det vigtigeste...

Mvh
Jan