Avatar billede soso Nybegynder
17. april 2006 - 12:58 Der er 2 kommentarer

Flash 8 - siden vises ikke korrekt.

Håber I kan hjælpe lidt her. Vi er igang med at få udvilket en flashside af en prof. leverandør, men der er lidt problemer.

1) Siden kan ikke vises i firefox på en Mac. Objekter forsvinder og bliver ikke vist. (herunder menuer mm) Mac kører FF 1.6 og Flashplayer 8.22

2) tegnsætningen er forskudt. kan blandt andet ikke skrive "@" i firefox i formularer. siden kører i wmode (gennemsigtig)

3)Vi er blevet oplyst at siden er udviklet til PC og IE og man derfor ikke kan forvente at siden skal kunne vises i andre opsætninger???? Kan det være rigtigt?.

Håber I kan hjælpe lidt til .....

:-)
Avatar billede lulc Nybegynder
17. april 2006 - 13:55 #1
Man kan sige at det er standard - at folk bruger pc og ie.. Det kan godt være selskabet tager ekstra for at optimere sitet.
Jeg plejer ellers at sørge for at det virker i både ie og firefox.
Så de har sikkert noget med at de kan optimeret sitet, for ekstra løn.
Avatar billede mobius6 Juniormester
17. april 2006 - 14:10 #2
ja det ER meget forskelligt om hvorvidt der optimeres til alle platforme og alle browsere. Mac plejer nu ikke være det store problem, men personligt tager jeg også lidt extra for at lave en flashsite 100% MAC/FF komp. (der er under 8% Mac brugere)

Men det står vel i jeres kravspecifikation om hvorvidt den skal fungere lige godt på alle platforme og i alle browsere. du skriver Proff. levendør = der er naturligvis en gensidigt signeret produktionsaftale..?

at den ikke gør fra start, ja det er selvfølgelig svært at sige noget fornuftigt om da vi jo ikke kan se den. men der er reelt ikke særligt omfattende at få det til at virke over hele linjen. Man skal bare være enig om det fra start.