Avatar billede lyset Nybegynder
14. november 1999 - 16:01 Der er 9 kommentarer

LaTeX

Hvad med en gruppe til spørgsmål om LaTeX, som (vi) inkarnerede Unix-(herunder Linux-)brugere bruger?
Avatar billede hobbez Nybegynder
14. november 1999 - 16:49 #1
Hehe, jeg har også et par spørgsmål til Latex :o) Fniiiiiiiiiis :o)

/Rob
Avatar billede i11uzion Nybegynder
14. november 1999 - 20:01 #2
Hvad er LaTeX (altså udover sådan noget gumiiagtigt man kan iklæde sig, hvis man er til den slags, og sådan noget med pisk og håndjern)???
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. november 1999 - 22:19 #3
Jeg må da sige at jeg kun har hørt om noget til et eller andet som har en eller anden funktion som hedder LaTeX ...

Kan det måske være grunden til at katogorien "LaTeX" ikker er der?
Avatar billede lyset Nybegynder
14. november 1999 - 23:14 #4
Nåhhh ja, LaTeX (som nogle insisterer på at udtale Lahhtech) er bare noget af det bedste indenfor tekstbehandling.
Dem, der har lavet det, har virkeligt tænkt sig om; uanset, hvad man laver, bliver det bare pænt. Og så har det den fordel, at det (normalt) ikke er wysiwyg, så man koncentrerer sig om indholdet snarere end formen - Tænk ikke på formen, det gør LaTeX.
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. november 1999 - 23:16 #5
Du lyder sq som en reklame !! *gg*
Avatar billede hobbez Nybegynder
14. november 1999 - 23:23 #6
hehe, han har set ..... nå ja, hans brugernavn.

Men er det ikke lidt vildt at foreslå en kategori til en bestemt tekstbehandling under Unix? Kunne det ikke bare være under Unix du kom af med dine problemer med dette super-program?

/Rob
Avatar billede lyset Nybegynder
16. november 1999 - 18:03 #7
Okay goulduck, jeg lod mig nok rive lidt med. Men når man før har brugt MS Word, så giver LaTeX et meget flot og profesionelt udseende, som bl. a. er godt nok til udgivelser.
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. november 1999 - 20:07 #8
Jeg tror bare at programmet er for ukendt til at det kan få sin egen katogori....
Avatar billede Peter Praktikant
22. maj 2001 - 14:00 #9
LaTeX er ikke kun i Unix, det er også kompatibelt med pc\'ere og er et virkelig godt værktøj til hovedsageligt matematisk tekstbehandling.