Avatar billede kingguro Nybegynder
05. maj 2001 - 14:59 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Den slukker???

Jeg sidder og bruger computeren normalt. Og pludselig slukker den under 2000, den gør det ikke under 98? Hvad kan det være?
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. maj 2001 - 15:21 #1
Ja, det kan ske, men hvorfor kan jeg desværre ikke fortælle dig. Optræder fænomenet efter installation af et program ell. lign. kunne du jo prøve at afinstallere det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. maj 2001 - 15:22 #2
Har du install. servicepack 1?
Avatar billede kingguro Nybegynder
05. maj 2001 - 15:26 #3
Nej jeg har ikke service pack 1. Vil den fikse problemet?
Avatar billede kingguro Nybegynder
05. maj 2001 - 15:28 #4
Hvor kan jeg downloade service pack 1 (microsofts hjemmeside er total forvirende). Jeg køre med win98 nu.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. maj 2001 - 15:41 #5
Gå i Start og vælg Windows update, det gælder også win2k
Avatar billede kingguro Nybegynder
05. maj 2001 - 15:47 #6
Jamen, mit win2K er ikke på internettet? Det er kun win98 der er på nettet.

Kan jeg ikke downloade hele Service Pakken fra win 98 og så installere den under win2K?
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. maj 2001 - 15:55 #7
Nej, det kan du ikke, det er helt forskellige styresystemer. Har du mulighed for at låne en cd fra et computerblad, så kan du være heldig at der ligger en sp1 på den.
Jeg skal lige se om jeg kan finde en adr. til dig.
Avatar billede kingguro Nybegynder
05. maj 2001 - 15:57 #8
Det ville være dejligt.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. maj 2001 - 16:05 #9
Ok, jeg må indrømme at det en gang imellem kan være besværligt at finde rundt hos Microsoft, jeg fandt ikke nogen direkte vej, hver gang jeg fandt noget der lignede opdatering, så vendte den tilbage til win2k siden, surt.
Prøv alligevel at søge hos Microsoft. Husk at du ikke må bruge en dansk sp1 på en engelsk win2k, eller vice versa.
Hvis jeg finder en vej vender jeg tilbage.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. maj 2001 - 16:08 #10
Win2k er den dansk eller engelsk, mere så jeg ikke leder det forkerte sted.
Avatar billede kingguro Nybegynder
05. maj 2001 - 16:11 #11
Den er dansk
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. maj 2001 - 16:26 #12
Jeg fandt den på en Alt om data cd, den fylder 85Mb, så den er rimelig stor.
Kender du ikke en der holder Alt om data fra februar mnd.
Avatar billede kingguro Nybegynder
05. maj 2001 - 16:34 #13
Nej det gør jeg ikke men jeg skal nok finde den. Jeg fandt de FTP, jeg er i gang med at downloade den. Men du fortjener dine point........ Tak for hjælpen
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. maj 2001 - 16:53 #14
Lige en nyttig oplysning:
Ændring af sti til servicepakken

En god ting ved Win2K er dens evne til at opdatere sig selv efter den er blevet installeret. Til forskel fra NT kan Win2K huske hvor service pakken ligger og vender tilbage til det sted den er placeret og henter en hver fil den skal erstatte eller udskifte baseret på de komponenter du måtte have ændret.
Man behøver således ikke at have service pakken liggende på sin harddisk og kan således spare plads på denne. Man kan have den udpakkede service pakke liggende på et netværk ved at følge disse skridt:
1. Åben regedit
2. Find:
HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Setup.
3. Dobbeltklik på værdien ServicePackSource (på mit system står der C:\\winnt\\ServicePackFiles).
Indskriv den nye sti, hvilket kan være et andet drev eller netværks sti.

Tak for pointene ;0)
Avatar billede smms Nybegynder
05. maj 2001 - 17:00 #15
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. maj 2001 - 20:01 #16
kingguro> har du glemt at give mig point, jeg kan ikke se dem på min pointtavle. (;0((
Avatar billede kingguro Nybegynder
05. maj 2001 - 20:20 #17
Jamen, du har kun givet mig kommentar, ingen svar. Lav et eller andet svar..... Så jeg kan give dig dine velfortjente point!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. maj 2001 - 20:30 #18
Never mind, det er ikke så vigtigt:0)
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. maj 2001 - 22:06 #19
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/recommended/sp1/x86DLType.asp

Og her skal du vælge \"Network installation\" - så ´kommer du til at downloade en 85 MB fil, som du så bare skal køre i Windows 2000, for at installere Service Pack 1

Men om det kommer til at hjælpe på dit problem, det ved man ikke!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. maj 2001 - 22:12 #20
Så må man da håbe at han ikke bruger et 28K modem, det vil tage 7 timer.
Jeg tror nu nok han allerede har hentet den, se svar ovenfor.
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. maj 2001 - 22:24 #21
Nu blev der jo spurgt om man kunne downloade Service Pack\'en ... og han fik et nej! Det passer jo ikke, den kan sagtens blive hentet under Windows 98 og så installeret under Windows 2000.

Jeg synes bare ikke at det er \"point værd\", at henvise til Service Pack 1 - uden om man ved om det virker.

Men nu lavede jeg jo også kun en kommentar - da jeg godt kan se, som du skriver, at han har fundet den selv.

Jeg kan så kun anbefale folk at huske følgende adresser:

www.microsoft.com/windows
www.microsoft.com/windows/ie

De er altid gode at kunne, da Microsofts hjemmeside ikke altid er lige til at gå til!
Avatar billede bbp Nybegynder
06. maj 2001 - 12:19 #22
opgrader til windows ME, det kan svare sig!
Avatar billede kingguro Nybegynder
06. maj 2001 - 14:51 #23
bbp - Windows ME. Du må være sindsyg.... Det er sku mere ustabilt end en 12 år gammel skoda.... Det var derofr jeg skiftede til win2K
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. maj 2001 - 14:51 #24
bbp> mener du ikke nedgrader ;0)
Avatar billede bbp Nybegynder
06. maj 2001 - 16:03 #25
Hver mand sin lyst!

Jeg har ikke haft noget problem siden jeg fik ME!
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. maj 2001 - 16:11 #26
Det kan du sagtens påstå, men jeg mener stadig at win2k er mere stabil, ingen eller meget sjælden en Blue dead.
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. maj 2001 - 19:10 #27
Jeg ville heller ikke kalde ME for en opgradering!

Der er noget \"fusk\" ved netværksdelen
Den laver alt muligt på harddisken - \"System restore\" ?!?! Nej tak!
Kan komme med underlige fejl, som hverken 2000 eller 98 kommer med.

Det kørte i hvert falde lidt for underligt på min maskine og også på et par andre maskiner jeg har set.