Avatar billede peterjohansen Nybegynder
05. maj 2001 - 14:21 Der er 12 kommentarer

Deling af forbindelse

Jeg kører windows me og windows 98 i netværk. Kan man dele forbindelse af internet fra windows me til windows 98 ?
Avatar billede ctv! Nybegynder
05. maj 2001 - 14:22 #1
Sagtens....
Avatar billede peterjohansen Nybegynder
05. maj 2001 - 14:23 #2
hvordan ??????
Avatar billede makse Nybegynder
05. maj 2001 - 14:25 #3
Avatar billede peterjohansen Nybegynder
05. maj 2001 - 14:26 #4
jammen det altså ikke kun win98 men også winME og winMe har internetforbindelsen !
Avatar billede ctv! Nybegynder
05. maj 2001 - 14:30 #5
F.eks. med Sygate...

CTV!!
Avatar billede techno_dk Nybegynder
05. maj 2001 - 14:40 #6
Brug guiden til hjemmenetværk der bliver du spurgt om du vil dele internet forbindelsen.
Avatar billede systemkonsulenten Nybegynder
06. maj 2001 - 02:43 #7
Du skal helst sætte TCP/IP op med en fast IP adresse på netkortet på winME maskinen - den som har internet-forbindelsen. Sæt eksempelvis adressen til: 192.168.0.1 og subnet til: 255.255.255.0 Alle andre maskiners ip skal sættes til at automatisk hente en adresse (dhcp). de får den så fra winME maskinen med 192.168.0.2 og opefter. Dette fungere perfekt i blandede miljøer - jeg bruger det selv.
Avatar billede hejberg Juniormester
07. maj 2001 - 20:25 #8
hej peter.

det du skal er denne maskine hvor du har modemet på skal du gå ind i egenskaber fo Tilføj/fjen programmer og der efter ind i windows installation

næster er kommunikation ind i denne.
her inde kan du delinge internet-forbindelse.

husk at have cd i.

og så kan jeg kun anbefale at man køber de små edb-hæfter fra idg de koster fra 48.- til 100.-

hilsen hejberg
Avatar billede speidar Nybegynder
16. maj 2001 - 19:57 #9
In english:
Yes you can share a internet connection between W98 and ME in theory, exept it is really buggy, difficult, and a pain in the as to figure out. So in reality it is impossible
Avatar billede systemkonsulenten Nybegynder
16. maj 2001 - 20:56 #10
speidar\'s svar er ikke korrekt. det er på ingen måde mere vanskeligt at bruge ICS mellem W98 og ME. Man er dog nok nødt til at vide lidt om hvordan TCP/IP protokolpakken virker - dette uanset om det er W95, W98 eller ME maskiner der skal bruges. Forslaget fra hejberg er ganske udmærket.
Avatar billede |-titan-| Nybegynder
18. maj 2001 - 12:10 #11
Hvis det er en router (f.eks cisco 667) skal du bare plugge alle puterne i en hub og så plugge hubben til routeren. Så er alle puterne på nettet, cisco\'en uddeler selv ip adresser til de forskellige maskine :P
Avatar billede tomcar Nybegynder
19. juni 2001 - 13:26 #12
gå ind i kontrolpanel, tilføj/fjern programmer
internetværktøjer, detaljer, se om deling af Internetforbindelse er installeret. Er den installeret, afinstaller den.
Installer den igen, nu vil den starte guiden deling af internetforbindelse, gør som maskinen siger, så bør det fungere.