Avatar billede kimmer25 Nybegynder
16. april 2006 - 21:42 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Hvilken internethastighed har brugerne på internettet?

Hej alle på eksperten

Hvilken internethastighed har brugeren?

Vi ved alle at det er svært at lave hjemmesider som er brugervenlige og loader hurtigt hos de fleste brugere.

Derfor har jeg så påbegyndt en undersøgelse som jeg meget gerne vil have mange til at svare på, og så sende linket videre til andre så der kommer endnu flere besvarelser. Jo flere jo bedre

På forhånd tak.

www.ktj-media.dk/hastighed/

MVH Kimmer
Avatar billede levithan Nybegynder
16. april 2006 - 22:31 #1
tptest uafhængig internetlinje test.
http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp

efter kørsel kik på UDP.  Hint: Ens internet linje må ikke bruges til andet når man tester, dvs ingen download og andre ting på nettet under test
Avatar billede kimmer25 Nybegynder
16. april 2006 - 23:09 #2
det er jo ikke et svar på spørgsmålet...der er jo ikke et reelt spørgsmål, men jeg køre en undersøgelse hvor jeg gerne vil have folk til at svare.

jeg poster svaret når undersøgelsen er færdig
Avatar billede terrak Nybegynder
16. april 2006 - 23:10 #3
Jeg har 512/128 så jeg må vælge "ingen af delene" og skrive 512 i feltet nedunder.

Det virker lidt forkert og hvis jeg stod bag undersøgelsen ville jeg nok overveje at forkaste svaret, da det kunne se ud som om brugeren ikke ved hvilken forbindelse han har.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. april 2006 - 23:10 #4
Har svaret
Avatar billede kimmer25 Nybegynder
16. april 2006 - 23:12 #5
ja den har jeg glemt at skrive på dropdown listen, men det er fint at du skriver neden under i andet da det er umuligt at skrive alle hastigheder i dropdown menuen... nogen har også en 768 i download. andre har noget helt andet.
Avatar billede levithan Nybegynder
16. april 2006 - 23:13 #6
kimmer25
så har jeg blot misforstået spørgsmålet
Avatar billede kimmer25 Nybegynder
16. april 2006 - 23:16 #7
levithan
det er helt fint;)

men i hvertfald til alle andre. andet feltet havde jeg tænkt sådan at du skriver et tal hvis du ikke har nogen af dem der står ovenover i dropdownmenuen. og den tager så de tal og lægger dem sammen og dividere med det antal som har svaret i andet feltet. er dette forkert? altså jeg mener det må da give det rigtige tal i sidste ende.
Avatar billede terrak Nybegynder
16. april 2006 - 23:31 #8
Hvad er det du vil? Finde gennemsnittet?
Avatar billede Six Nybegynder
16. april 2006 - 23:32 #9
Så er der svaret :D
Avatar billede mortenhh Nybegynder
16. april 2006 - 23:38 #10
Hmm - sådan en go' dansk standart forbindelse er 512 - 1 mbit (ifølge TDC)... Og det passer vist meget godt...

Jeg har selv 1 mbit på Wlan og 662/662 mbit på den faste
Avatar billede kimmer25 Nybegynder
16. april 2006 - 23:39 #11
ja altså i "andet" rubrikken vil jeg finde gennemsnittet af det folk har indtastet manuelt i "andet" feltet..

her tænker jeg at man kan gøre sådan at man
sammenlægger alle de svar som er skrevet i "andet" og så dividere det med det antal brugere som har svaret i "andet" feltet... dette skulle give et gennemsnit af hvad "andet" brugerne har..

de andre i dropdownmenuen giver jo sig selv.. der vil jeg finde % der har svaret det ene og det andet osv osv.
Avatar billede kimmer25 Nybegynder
16. april 2006 - 23:42 #12
mortenhh
:) det skal du ikke sige... der er ikke nogen steder hvor det faktisk står at det er en standart forbindelse... har skrevet til tdc for at få en statisik over deres forbindelser. men de har ikke svaret endnu.

indtil videre ser det ud til at standarden er meget højere end 1mbit
Avatar billede terrak Nybegynder
16. april 2006 - 23:48 #13
Hvis du vil have det totale gennemsnit siger du da bare
download hastighededer (dropdown) + download hastigheder (andet)
/
antal svar (dropdown) + antal svar (andet)

Det ville dog give mere mening at lave et diagram over hvor mange % der har de forskellige hastigheder.

En anden ting er at dine resultater stammer fra folk på Eksperten, som nok generelt har et større behov for hurtigere internet, end andre internet brugere.
Avatar billede kimmer25 Nybegynder
16. april 2006 - 23:55 #14
nej mine undersøgelser er også ude i danmark hos den almindelige forbruger.

jeg har lavet det sådan at hver internetforbindelse i dropdown har en value fra 0-14
og det er så hvad der bliver skrevet ind i tabellen. jeg tager så og fx tæller antal rækker i tabellen der har value 1 og ganger det med 100 og dividere det med antal brugere der har besvaret i dropdown. det gør jeg så for hver eneste der er i dropdownmenuen.
derved laver jeg også et diagram som viser det.

og andet rubrikken har jeg jo forklaret

det skulle være rigtig nok har også prøvet med lommeregneren.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. april 2006 - 23:59 #15
Done!
Avatar billede kimmer25 Nybegynder
16. april 2006 - 23:59 #16
altså.

dropdown:
antalrækker med value 1 * 100 / antal besvarelser i dropdown
antalrækker med value 2 * 100 / antal besvarelser i dropdown
antalrækker med value 3 * 100 / antal besvarelser i dropdown
osv osv.

andet:
downloadhastighed + downloadhastighed / antal besvarelser i andet

dette skulle være helt korekt
Avatar billede kimmer25 Nybegynder
17. april 2006 - 00:01 #17
vejmand?
Avatar billede steffenernst Nybegynder
17. april 2006 - 02:07 #18
TPTest viser 1.2 mbps ned og 0,11 mbps op.

mvh

steffen ernst
Avatar billede vejmand Juniormester
17. april 2006 - 05:56 #19
kimmer25 >> Det er muligt at jeg har misforstået spørgsmålet.
Jeg opfattede det som om du bad os gå ind på www.ktj-media.dk/hastighed/ og fortælle hvilken hastighed vi har på vores internet.
Okay, det gør jeg så, fortæller dig efterfølgende at jeg har gjort det, hvorefter du skriver "vejmand?" og afviser mit svar?

Hvis du gerne vil have flere til at hjælpe med din undersøgelse, bør du nok fortælle hvad jeg har gjort forkert istedet for bare at skrive "vejmand?"

Hvis du har fortrudt at du har udbudt de 15 point, kan du jo bare sætte dem ned til 0
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. april 2006 - 10:56 #20
Vejmand - man kan ændre point opad, ikke nedad.
Avatar billede kimmer25 Nybegynder
17. april 2006 - 11:21 #21
Det jeg er iagng med er en undersøgelse i danmark der omhandler internethastigheden hos brugerne. ikke kun her på eksperten men også. hos andre.

hvis du læser både indlæget og undersøgelsen som indlæget linker til vil du også kunne se at det er en undersøgelse..

og da det er en undersøgelse jeg laver er jeg jo også den eneste som kan komme med svaret på undersøgelsen. det eneste i andre skal gøre er at svaret på www.ktj-media.dk/hastighed/ og og sende linket videre til alle andre i kender... ikke andet.
Avatar billede Six Nybegynder
17. april 2006 - 20:51 #22
Så må jeg stille mig enig med vejmand. Så er det helt hen i vejret at udbyde point i spørgsmålet, hvis du er af den mening at du selv skal have dem igen når undersøgelsen"svaret" er færdigt. Så hellere oprette spm. med 0 point. Og nej det er ikke fordi jeg har ondt i rø... over at du ikke vil af med point. Det er bare en principsag :D
Avatar billede kimmer25 Nybegynder
17. april 2006 - 21:35 #23
man kan jo ikke sætte den på 0 så vidt jeg ved...

det er jo fordi jeg vil lave en undersøgelse... og udkommet af denne undersøgelse er så svaret. det siger lidt sig selv jo. i kan jo ikke komme med et svar på undersøgelsen. i kan kun komme med et svar på jeres egen hastighed.

det er ikke fordi jeg ikke vil af med point, det er jeg ligeglad med. men det er jo en undersøgelse hvor jeg gerne vil have folk til at svare..

hvis alle så satte det på her som et svar ville i jo skulle dele pointene og så ville i, i sidste ende få 0.???? point hver hvis man da kan det.... men når et svar accepteres lukkes spørgsmålet også. og det går jo ikke, for undersøgelsen er jo ikke slut. det er der noget tid til at den gør.

jeg laver jo undersøgelsen fordi jeg ikke selv har kunne finde informationer om det på nettet, der er ikke andre som er igang eller har lavet sådan en undersøgelse. og for at hjælpe andre webdesignere som mig, er jeg så gået igang med undersøgelsen

og ja det er min opfattelse at det er mig selv som skal have pointene da det jo er mig som kommer med det endelige svar som er resultatet af denne undersøgelse.
Avatar billede Six Nybegynder
17. april 2006 - 22:16 #24
Nu skal det ikke ud i en længere diskution eller noget. MEN :D - jo man kan godt afsætte 0 point på et spørgsmål.

Når man vil lave en undersøgelse som man vil have eksperten brugere til at hjælpe med/ svare på, så er kotumen at man enten ikke sætter point på, eller at man deler point ud til de deltagere der vælger at ligge et svar, når de har hjulpet med undersøgelsen.

I øvrigt kan du jo lade være med at acceptere/afvise svar, indtil spørgsmålet skal lukkes. :D - der er ingen der siger du skal gøre det med det samme.

Så er den vidst også trukket langt nok. - Jeg glæder mig til at se resultatet af undersøgelsen. :D - og i øvrigt synes jeg det er fedt at du vælger at lave en undersøgelse som både er til egen gavn og til andre.

Held og lykke med det :D
Avatar billede kimmer25 Nybegynder
17. april 2006 - 23:04 #25
fjappe jeg vidste ikke man kunne vælge at lave et spørgsmål med 0 point.

men eksperten brugere er jo ikke de eneste som hjælper til med undersøgelsen. jeg mener jo det er alles pligt at hjælpe til. jeg ville selv gøre det "gratis" hvis man kan sige det sådan.

men ja den er trukket langt nok... det er ikke så vigtigt med de point, bare undersøgelsen kommer i kassen.

og ja jeg har det sådan at jeg lige så godt kan informere om det i stedet for bare at være egoistisk og holde det for mig selv.Man må jo hjælpe hinanden det kommer os alle til gavn en eller anden dag.

men ja jeg tænkte bare at det er informationer som vi alle gerne vil vide især folk som laver ting til internettet. og man kan jo også bruge det til kunder som har en meget langsom forbindelse og så fx sige at vi lavede denne undersøgelse på et tidspunkt i 2006 og den viste at størstedelen af danmarks befolkning har en forbindelse på ???? så det gør ikke noget den loader langsomt hos dig... eller sådan noget... det vil man jo ikke kunne sige uden en eller anden form for undersøgelse.

mvh kimmer
Avatar billede mortenhh Nybegynder
17. april 2006 - 23:19 #26
kimmer25: Nej self. vil de ikke oplyse dig det! forretnings-hemligheder ;) Men jeg har læst i børsen for et par uger siden, at TDCs internet-direktør udstalt en standart forbindelse var mellem 512 og 1 mbit...

Og Uploate - Ta.. En gennemsnitlig standart-familie bruger KUN download og sku ikke så meget upload - Så det får vi nok aldrig et svar på...

(GID MAN BOEDE I .SV ELLER KINA - 1 GBbit og mener enda kiniserne har 25 Gbit som standart :'( )
Avatar billede kimmer25 Nybegynder
17. april 2006 - 23:27 #27
mortenhh

jo da selvfølgelig vil de da det... det ville cybercity da.
hvorfor skulle tdc så ikke også ville det?

men i hvertfald som webdesigner behøver man heller ikke vide upload hastigheden hos folk, den er jo som den er... altså jeg mener i undersøgelsen kan de vælge forskellige hastigheder og de stemmer jo overens med dem der bliver udbudt af de forskellige internetudbydere. så det kan vi jo egentlig godt få afvide også når folk jo i de fleste tilfælde vælger en hastighed fra dropdownmenuen.

det kommer jo også her hos os det med 100mbit og 25mbit du ved fibernet kommer jo til at være over alt i danmark og det er jo billigere end det der udbydes nu. men det er nok mest tiltænkt os som bruger nettet meget for det nytter alligevel ikke noget med en hurtig hastighed i den størrelses orden hvis de hjemmesider man kigger på ikke kan trække det... og som det er nu kan de ikke trække det alligevel.

mvh kimmer
Avatar billede kimmer25 Nybegynder
17. april 2006 - 23:29 #28
glemte lige at sige at jeg jo først i denne weekendt er begyndt på undersøgelsen og har sendt mailen til tdc denne weekendt så det er jo derfor de ikke har svaret endnu
Avatar billede kimmer25 Nybegynder
19. april 2006 - 13:22 #29
så har tdc skrevet tilbage og har fået en 48 siders rapport som beskriver markedsandele, hastigheder og 1000 andre ting... der vil meget snart komme et svar her ;)
Avatar billede kimmer25 Nybegynder
23. april 2006 - 17:43 #30
her kommer svaret på undersøgelsen.

http://hastighed.ktj-media.dk/hvilken_hastighed_har_brugerne.php

den bliver løbende opdateret, så man altid får de nyeste tal når man går ind på siden.

takker for hjælpen med besvarelserne. håber der kommer flere besvarelser endnu

mvh kimmer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. april 2006 - 09:59 #31
Siden blev ikke fundet
Den side, du søger efter, er fjernet, navnet er ændret, eller den er midlertidigt ikke-tilgængelig.

--------------------------------------------------------------------------------

Prøv følgende:

Hvis du har skrevet sidens adresse i adresselinjen, skal du sørge for, at adressen er stavet korrekt.

Åbn hastighed.ktj-media.dk hjemmesiden og søg efter links til de oplysninger, du vil have.
Klik på knappen  Tilbage for at prøve et andet hyperlink.
Klik på  Søg for at søge efter oplysninger på Internettet.

HTTP 404 - Filen blev ikke fundet
Internet Explorer
Avatar billede kimmer25 Nybegynder
29. april 2006 - 14:33 #32
Alle oplysningerne er på internettet. prøv fx at søge på internethastighed på google

det der er galt med ovenstående link, er at jeg lige har rykket server. og de kan ikke tage de der slags links.

så linket heder nu http://www.ktj-media.dk/hastighed/hvilken_hastighed_har_brugerne.php

mvh kim johansen