Avatar billede sysop Juniormester
16. april 2006 - 20:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Der bliver sendt mail fra mit domæne.

Jeg kan se, at jeg modtager en hel del mails som er kommet retur pga ukendt modtager. Problemet er bare, at det er en masse spammails som jeg ikke har sendt. Jeg har en Win2003 exchange server. Zywall 1. Ingen kendte porte åbne(det viser den i shieldsup på www.grc.com). Hvad sker der her og hvordan stopper jeg det??
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. april 2006 - 20:09 #1
det kan du ikke, det joe jobs, dvs en robot der har opsnappet dit domæne navn, og indsætter det som ZYX@domæne og ZZX osv, og da de sendes til alle mulige og ikke mulige adresser vil de bounce og derfor komemr de retur til dig, som jo står som afsender, det eneste der kan fjerne det er at folk stopper med at sende NDR´s men det vil også ramme de legitime emails der af en eller anden grund ikke kan leveres.
Avatar billede sysop Juniormester
16. april 2006 - 20:18 #2
Hvordan kan det være, at det lige pludselig er startet? Jeg har haft det domæne i mange år! Hvad er NDR?
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. april 2006 - 20:21 #3
NDR = non delivery reports, hvorfor først nu ? ja det er ikke til at svare på, jeg modtager en del selv om dagen af den slags, er ikke noget du skal tænke over, du kan INTET gøre ved det, bare sørge for du ikke har et åbent relay (og det har du ikke ifølge GRC skriver du jo), så tænk ikke over det ;)
Avatar billede sysop Juniormester
16. april 2006 - 20:39 #4
Tak for dit svar. Den er god taget. Hvad gør du så med alle de skide retur mails der kommer. Det er da ski... irriterende at skulle slette dem hele tiden.
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
16. april 2006 - 20:43 #5
Opret en regel i Outlook med at den skal slette alle mails med "Undeliverable" eller hvad dine mails nu måtte hedde i Subject:
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. april 2006 - 20:44 #6
du kan lave et filter der sletter dem automatisk, men er ikke smart da du risikerer at ok mails slettes også, nu kender jeg ikke dit budget, men GFI mail essentials (ellers er  mail security) er et rigtig godt add on til exchange der kan en pokkers masse mht spam, og meget andet, white listning af adresse, blacklistning, filtrering beseret på ord, i subject, i body og et hav af andre ting
Avatar billede freddy04 Nybegynder
19. april 2006 - 00:25 #7
Prøv at kikke på SPF-records hvis du selv kan ændre ved domænets DNS. http://www.openspf.org/
Jeg mener der er en ok guide hos gratisdns.dk
Avatar billede freddy04 Nybegynder
19. april 2006 - 21:08 #8
Mere infor om SPF her:
http://swag.dk/SPFDraft.txt
http://isp.webopedia.com/TERM/S/SPF.html

Og en guide til at lave recorden (hvis du altså selv kan):
http://www.openspf.org/wizard.html
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. maj 2006 - 13:50 #9
Brug for mere hjælp ?
Avatar billede sysop Juniormester
16. maj 2006 - 18:20 #10
:-)