Avatar billede syngredk Nybegynder
15. april 2006 - 20:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Videre send ved ingen forbindelse

Det hænder, at databasen er nede men ens filer stadig kan vises. I stedet for denne tekst vises "Kunne ikke forbinde til sql serveren." kan vedkommende så sendes videre til en anden html-side der siger at serveren pt. er nede?

ob_start();
$conn = mysql_connect("$db_host", "$db_user", "$db_pass") or die("Kunne ikke forbinde til sql serveren.");
mysql_select_db("$db_name", $conn);
if (isset($insert, $add, $install)){}
else {
Avatar billede morhan Novice
15. april 2006 - 20:25 #1
$conn = @mysql_connect("$db_host", "$db_user", "$db_pass");
if($conn === false){
    header("Location: down.php");
    exit();
}
Avatar billede amews_aj Nybegynder
15. april 2006 - 20:27 #2
<?php
$conn = @mysql_connect("$db_host", "$db_user", "$db_pass");
if ( !@mysql_select_db("$db_name", $conn) )
{
  header("Location: http://side.dk");
}
?>
Avatar billede amews_aj Nybegynder
15. april 2006 - 20:30 #3
For sent... ;)

Dog vil jeg også lige tilføje, at min kode også skifter til en anden side hvis der er forbindelse til mysql, men selve databasen på mystisk vis skylle være forsvundet ;)

<?php
$conn = @mysql_connect("$db_host", "$db_user", "$db_pass");
if ( !@mysql_select_db("$db_name", $conn) )
{
  header("Location: http://side.dk");
  exit();
}
?>
Avatar billede syngredk Nybegynder
15. april 2006 - 20:33 #4
morhan --> Du var sku den hurtigste, og det funger. Hvis jeg slår min SQL-server fra ryger den straks over på den side, dejligt :-)

Hvis du smider et svar, skal jeg forsøge at kaste nogle point efter dig.

God påske og weekend til alle..
Avatar billede amews_aj Nybegynder
15. april 2006 - 20:37 #5
I lige måde ;)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
15. april 2006 - 20:38 #6
Lige en gentagelse/bemærkning: Prøv at omdøbe/slette din database, og se hvad der sker når du bruger morhans kode.. Så sker der intet. Med min kode er det også sikret...

:)
Avatar billede syngredk Nybegynder
06. marts 2011 - 09:49 #7
Idet brugeren "morhan" ikke har givet svar, og brugeren "amews_aj" løsning også virker (også ved databasefejl) gives point derfor til ham.