Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
15. april 2006 - 10:24 Der er 9 kommentarer

Bærbar PC starter ikke..

Hejsa, jeg har lige fået en Fujitsu Siemens Amilo, men den slukkede pludseligt af sig selv igår? Uden warning og uden videre.

Det skal lige siges at batteriet er defekt, så det passer OK med at den bare skal slukke hvis strømforsyningen failer.

Jeg har nu målt på strømforsyningen, og der kommer fint det ud af den der skal, 22v og 6A, så den er helt fin der.

Jeg har haft den skildt ad for at se om strøminputtet var "brækket" af bundkortet, det var heller ikke tilfældet.

Computeren er altså helt død, er der nogle der har forslag til hvad jeg ellers kan gøre ?

Mvh. Michael
Avatar billede levithan Nybegynder
15. april 2006 - 10:56 #1
du har ikke haft blæseren dækket til så cpu er blevet for varm, så den måske er blevet ked af det på den måde?

har du prøvet at tage batteriet og og se om den kan starte? eller tage batteriet ud og sætte det tilbage igen og starte.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. april 2006 - 11:45 #2
Hvad når du starter den KUN tilsluttet strøm?
Altså med batteriet ude.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. april 2006 - 11:45 #3
ups...
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
15. april 2006 - 12:05 #4
Jeg forsøger lige med det.

Jo den har garanteret været dækket til, det var en veninde der lånte den.

OG det er en gammel svend af en P4 i en bærbar, lur mig om det ikke er det.

Jeg prøver..
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
15. april 2006 - 12:08 #5
Det fungerede ikke, ingen forskel.

Andre forslag?
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
15. april 2006 - 15:13 #6
Nogle ?
Avatar billede levithan Nybegynder
15. april 2006 - 18:32 #7
hvis tilfældet er at den har haft det forvarmt og den ikke har en luk ned funktion og cpuen er stået af så kommer vi jo ikke videre med at få den til at starte op.
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
16. april 2006 - 20:40 #8
Hmn, jamen den har formentlig ikke en luk ned funktion som du nævner.
Det er ikke en high-class PC, det er nok en i den billigere ende, og den har ikke engang P4 mobile, kun P4 norm.

Jeg kunne forstille mig at den er kradset af, men derfor burde den vel stadig sparke lidt liv af sig ? .. Om ikke andet reagere på Power On button ?
Avatar billede levithan Nybegynder
16. april 2006 - 23:22 #9
det kunne man jo godt formode at den skal kunne gøre