Avatar billede coolfisk Nybegynder
14. april 2006 - 19:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

netværk kan ikke logge ind på min trådløserouter

Har en D-Link Air® DWL-700AP og vil gerne opsætte den med krypering så andre ikke kan anvende mit netværk. Jeg har dog det problem at jeg ikke kan logge ind på den trådløse router. I manualen står der at den har default ip: 192.168.0.50. Der står også at man kan logge ind på den via. browseren ved at skrive: http://192.168.0.50... men det virker ikke.

Min udbyder er tdc og ved ipconfig all får jeg:

Ethernet-netværkskort Trådløs netværksforbindelse:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : opasia.dk
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : D-Link Air DWL-510 Wireless
PCI Adapter
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-0D-88-35-B0-F5
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 87.51.253.24
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.240
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 87.51.253.17
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 80.166.138.149
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 193.162.153.164

Er der en metode hvorpå jeg kan finde dens ip, så jeg kan logge ind på den?
Avatar billede zinuss Nybegynder
14. april 2006 - 20:28 #1
Jeg tror det fordi du ikke har samme default gateway som den. "I" sidder i hvert jeres netværk.. Du sidder i TDC's (internettet) med dit netværkskort og AP'et sidder i 198.168.0.0 255.255.255.0
Prøv: At lave din IP om til statisk, fx. 192.168.0.10 subnet 255.255.255.0, du behøver ikke noget i Default Gateway
Avatar billede zinuss Nybegynder
14. april 2006 - 20:30 #2
Kom lige til at poste... Nu skulle du gerne kunne få fat i den :)
Avatar billede coolfisk Nybegynder
14. april 2006 - 23:34 #3
Ja, nu kan jeg logge ind :).... Men skal jeg så sætte den trådløserouters ipadresse til alla tdc: f.eks. 87.51.253.20 + standartgateway + undernetmask?.... Forsøgte uden:

1. Lavede kryptering
2. Satte computeren ip til automatisk
3. Loggede på det sikrede trådløse netværk
4. Loggede korrekt på
resultat: Begrænsede eller intet internet
Avatar billede zinuss Nybegynder
15. april 2006 - 01:11 #4
ok, du har et accesspunkt og ikke en trådløs router.
Du skal ikke ændre ip på AP'et, som der står her er det kun for administrativt brug
http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1582&question=DWL-700AP

Hvis har sat din pc til at hente ip automatisk, skulle du gerne kunne surfe med det samme. Prøv evt. at genstart dit modem.
Jeg ville nok anbefale at købe en billig router og sætte foran, derved kommer din pc, andre pc'er og dit accesspunkt i samme netværk, og du får en smule mere sikkerhed :)
Avatar billede coolfisk Nybegynder
15. april 2006 - 17:44 #5
Har lige løbt en trådløs router.... tror der var noget galt med den anden... nu virker det.... men tak for hjælpen. Hvis du bare lige skriver svar, så jeg kan give dig pointene
Avatar billede zinuss Nybegynder
15. april 2006 - 19:45 #6
ok, takker :)