Avatar billede cyberstar Nybegynder
13. april 2006 - 17:04 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

clocking af medion labtop

Jeg har et problem med min labtop... i dens bios står dens max cpu hastighed til 1,80 gHz, men den kører kun på 600 mHz, så der er meget jeg ikke kan køre...
er der en måde hvor jeg kan ændre det?
(har ikke mulighed for at ændre noget i bios, andet end startup sekvensen (harddisk, cd, net, osv...))
Avatar billede joryje Nybegynder
13. april 2006 - 17:08 #1
Hvis den har bruger Intel Centrino teknologi (Bestem Intel chipset, bestem Intel tråløst netkort og Pentium M, se efter Centrino-klistermærket) skal du sætte den til et højre strømforbrugsniveau.
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2006 - 17:08 #2
Det er pga dvaletilstand eller Speedstep.

Sådan skal det være
Avatar billede cyberstar Nybegynder
13. april 2006 - 17:13 #4
den bruger Intel Centrino... men hvordan får jeg den til at komme op på de 1,8 gHz?
(den var ikke i dvale da jeg så efter... og i windows, står der at det er en 1,8 gHz processer, hvor 600mHz er tilgængeligt...
Avatar billede cyberstar Nybegynder
13. april 2006 - 17:14 #5
og det skal lige siges at den sidder i en stikkontakt, når den viser 600mHz...
Avatar billede joryje Nybegynder
13. april 2006 - 17:16 #6
Sætter du den i stikkontakten før du tænder den eller tænder du den og måske lader den køre på batteri og så sætter du den i stikkontakt?
Avatar billede joryje Nybegynder
13. april 2006 - 17:17 #7
Hvad hedder computeren mere end Medion?
Avatar billede cyberstar Nybegynder
13. april 2006 - 17:21 #8
Medion Notebook multimedia mobile computer
(er i hvert fald hvad der står på æsken)
Avatar billede joryje Nybegynder
13. april 2006 - 17:23 #9
Se efter et serienummer. Det står oftes under computeren. Det starter med MD eller LT.
Avatar billede cyberstar Nybegynder
13. april 2006 - 17:24 #10
der står et serienummer MD95050
Avatar billede joryje Nybegynder
13. april 2006 - 17:29 #11
Gå ind på www.medion.com/dk ->Service og Support->Drivere og opdateringer indtast det nummer. Prøv at downloade og installere den opdatering til BIOS...
Jeg ved ikke hvad opdateringen løser, men det kunne da være et forslag...
Avatar billede joryje Nybegynder
13. april 2006 - 17:29 #12
Eller vent lige lidt...
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2006 - 17:33 #13
Du kan installere CHC og styre det sådan

http://www.pbus-167.com/chc.htm
Der er fordi du skal vælge et andet skema

Du skal IKKE til at opdatere din BIOS!!
Avatar billede joryje Nybegynder
13. april 2006 - 17:34 #14
Nej, ikke noget alligevel.

Læs dette grundigt (information og vejledning til opdateringen fra Medion):

Medion AG
Bios Opdatering
M 1.06
DOS
Dato 08.06.2004
Tidligere downloadede 942

Bios opdatering til MIM 2030 mainboard.
Information:
For at udpakke alle filer tryk på ”extract”-knappen. Filerne vil nu blive udpakket til mappen som du selv navngiver.

Vigtigt:
Ved fejl i forbindelse med denne opdatering, påtager vi os intet ansvar for skadet eller mistet data. Kunden indvilliger i dette når at opdateringen bruges.

+++Instruktion i opdateringen af BIOS+++

1. Udpak den downloadede fil til en mappe på partition E: på Deres harddisk.

2. Genstart herefter Deres computer med CD'en "Application & Support" i drevet.

3. Ved MS Windows CD-ROm Boot-menuen vælg da: "Boot from CD-Rom"

4. I Application-/Support-CD Start-menuen vælg da: "MS-DOS Prompt"

5. Til sidst skal De eksekvere f.bat filen, som kan findes på partitionen C:\ i mappen, som angivet i pkt. 1

6. Start opdateringsproceduren ved at trykke på en given tast.

7. Efter BIOS opdatering bedes De genstarte computeren.

Information:
For at udpakke alle filer tryk på ”extract”-knappen. Filerne vil nu blive udpakket til mappen som du selv navngiver.

Vigtigt:
Ved fejl i forbindelse med denne opdatering, påtager vi os intet ansvar for skadet eller mistet data. Kunden indvilliger i dette når at opdateringen bruges.
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2006 - 17:37 #15
Der er flere ting som kan prøves:

Tjek hvad SpeedSwitch siger omkring hastighed?

Hvilken strømstyrings profil har du valgt?

Der er visse moddeller som ikke har det godt med dvaletilstand uden en BIOS opdatering, men dette e SIDSTE udvej
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2006 - 17:38 #16
Kommentar: joryje

På hvilket grundlag mene rdu han skal flashe hans BIOS på?
Avatar billede cyberstar Nybegynder
13. april 2006 - 17:47 #17
jeg prøver med CHC før jeg overvejer at opdatere bios... giver mere feedback når jeg lige har afprøvet det
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2006 - 17:49 #18
Prøv evt at belaste din CPU max og så om den skifter.

Prøv evt at skifte strømstyring eller altid tændt og så se hvad den siger
Avatar billede cyberstar Nybegynder
13. april 2006 - 18:11 #19
kører programmet, hvor jeg har sat den til at stå til "Max Performance", men ingen forskel.. prøver at ændre strømstyring til "altid tænt" og ser hvadder sker
Avatar billede cyberstar Nybegynder
13. april 2006 - 18:15 #20
computeren står til "Max performance" og "Altid tændt"... men den står stadig kun på 600mHz...
Avatar billede cyberstar Nybegynder
13. april 2006 - 18:19 #21
hmm... har prøvet at sætte max belastning på cpu'en, men hjælper heller ikke... nogen forslag til hvad jeg ellers kan gøre?
Avatar billede joryje Nybegynder
13. april 2006 - 18:21 #22
huset> Ved jeg ikke, hvilket jeg også skriver, men når Medion har en opdatering må det da skyldes at der er en eller flere fejl...
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2006 - 18:26 #23
en tilgængelig ny BIOS er ikke ensbetydende med man skal tage den.

Men i dette tilfælde er det måske en idé.
Avatar billede joryje Nybegynder
13. april 2006 - 18:30 #24
huset> Nej, det ved jeg godt, men når han oplever en fejl, som ikke lige forklares, er det da værd at prøve.
Avatar billede cyberstar Nybegynder
13. april 2006 - 18:31 #25
tja, vil mene det er forsøget værd...
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2006 - 18:33 #26
Det er jo ikke alle fejl man retter med en BIOS opdate. Mit råd er det ALTID er sidste udvej!
Avatar billede cyberstar Nybegynder
13. april 2006 - 18:54 #27
jeg har genovervejet det med biosen, og har besluttet at skrive til medion istedet, og udspørge dem om hvad jeg skal gøre...
(står på nuværende tidspunkt og mangler en windows system disk, da den ikke fulgtemed da jeg købte computeren)
men mange tak for hjælpentil jer begge, så vis i vil sende to "svar" vil jeg lukke spørgsmålet.
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2006 - 18:54 #28
Springer over point
Avatar billede joryje Nybegynder
13. april 2006 - 19:00 #29
Svar:-)
Avatar billede joryje Nybegynder
13. april 2006 - 19:01 #30
Havde ikke set "Springer over point"
Du skal så selv lægge et svar og acceptere det, da spørgsmålet skal lukkes.
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2006 - 19:01 #31
Det er da okay du får de point joryje
Avatar billede joryje Nybegynder
13. april 2006 - 19:15 #32
Det er jo fordi cyberstar ikke ville give point "Springer over point", så skriver bare at han så skal acceptere sit eget svar for at lukke spørgsmålet.
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2006 - 19:20 #33
Kommentar: huset

Det er mig der springer over point
Avatar billede joryje Nybegynder
13. april 2006 - 19:28 #34
Nåh.... :-)
Avatar billede joryje Nybegynder
13. april 2006 - 19:29 #35
Synes også det var en lidt mærkelig måde at skrive det på...
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2006 - 19:30 #36
"så vis i vil sende to "svar" vil jeg lukke spørgsmålet."

Han beder dig jo om at smide et svar :D
Avatar billede joryje Nybegynder
13. april 2006 - 19:31 #37
Ja, kan godt se det nu...
Ser ikke altid så grundigt efter:-)
Avatar billede joryje Nybegynder
13. april 2006 - 19:34 #38
Takker for point:-)
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2006 - 19:35 #39
Kan ske for os alle.

God påske til jer begge