Avatar billede plugin- Nybegynder
13. april 2006 - 13:59 Der er 1 kommentar

Styring fra root a timeline i movieclip indeni et andet movieclip

Hej Flasheksperter

Jeg er ikke særlig garvet actionscript programmør og derfor kan jeg ikke få noget så simpelt som den her kommando til at virke:

this.moviecontainer_mc.movie1_mc.gotoAndStop(2);

Fra et script i _root beder jeg movieclippet "movie1_mc", som ligger indeni et andet movieclip "moviecontainer_mc", om at gå til frame 2... men der sker ikke noget :( movie1_mc forbliver i frame1 når eventet trickes.. er der noget galt med den overstående kode? eller er det noget andet jeg har gjort galt? eller kan det slet ikke laves fra root?
Avatar billede pegasus72 Nybegynder
13. april 2006 - 22:54 #1
Det er fuldstændig korrekt. "this" i din kode er _root når det er der skrives.

Det eneste jeg kan komme på er en stavefejl et sted eller at "movie1_mc" måske ved en fejl ligger i lag under "moviecontainer_mc"..

Prøv at tjekke navnet ved at bruge sigtekornet oppe til venstre og vælg dit mc derfra, så er du sikker på at stien er 100% rigtig..