Avatar billede rajensen Nybegynder
13. april 2006 - 13:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

XP på en 64-bit processer

Hej derude.

Jeg læste spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/498284.

Er der nogen der har prøvet at få XP til at køre på en 64-bit processer (Helst fra AMD)?
Jeg spørger fordi at jeg har XP Pro x64 på AMD Athlon 64 X2 4400+ og det virker glimrende, bortset fra at spil fryser og Pinnacle Liquid Edition 5.5 kan installeres, men ikke køre! Så en del af de ting jeg forventede at kunne afvikle på min nye PC'er er faldet noget jorden (det er sgu' en dyr e-mail / skrivemaskine! Hæ-hæ).
Så overvejde jeg at installere en 32-bit XP, men jeg ikke sikker på, om den kan køre på 64-bit processer. På AMD's website står: "AMD64 is designed to enable simultaneous 32- and 64-bit computing with no degradation in performance" Men indebærer det også styresystemet.
Hvis det kan lade sig gøre, kan man så havde XP liggende på en anden hardisk end XP Pro x64 og så vælge v.hj.a BIOS, hvilken et af systemerne der skal startes op? Jeg har ikke lyst til at skulle fjerne XP x64, for at ligge XP på og efterfølgende XP x64, som svaret er i Spm 498284.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede never_mind Nybegynder
13. april 2006 - 13:25 #1
ja amd 64 bit´s cpuer kan godt køre 32bit versioner af windows
Avatar billede rajensen Nybegynder
13. april 2006 - 13:38 #2
Tak for det.
Kan man så ligge styresystemerne på hver sin HD?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
13. april 2006 - 13:47 #3
Det kan du godt, og du behøver ikke gå i BIOS for at skifte system. Under indlæsningen af Windows vil du blive præsenteret for en bootloader, hvor du vil kunne vælge hvilket system du vil starte op.
Avatar billede rajensen Nybegynder
13. april 2006 - 13:56 #4
Ok.
Jeg må ud og have fat i XP Pro 32-bit. :-)