Avatar billede error404 Nybegynder
05. maj 2001 - 10:44 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Scroll tut/forklaring

Jeg har skal have lavet et scroll field via layers... Eller allerbedst en ala. scroll ting som findes på www.beoplayer.com (den grå ting..).. MEN hvor kan jeg finde en tut for det?.. extension.. el. andet og hvordan bruger jeg det?

E
Avatar billede repsac Nybegynder
05. maj 2001 - 10:58 #1
Prøv lige at smutte her forbi ... det kan nok bruges ...
[http://www.ghtml.com/showoff/scrollbar/]
Avatar billede repsac Nybegynder
05. maj 2001 - 11:00 #2
Højre-klik --> view source (/vis kilde) ...
Avatar billede oskar Nybegynder
05. maj 2001 - 12:03 #3
Endnu bedre. Gen siden som Website så du får grafikken med.
Avatar billede oskar Nybegynder
05. maj 2001 - 12:04 #4
gen=gem
Avatar billede oskar Nybegynder
05. maj 2001 - 12:13 #5
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
05. maj 2001 - 14:38 #6
Du trykker på kanten af layer og menuen for layet kommer fra. I owerflod kan du så indstille dit layer til scroll. I dit tilfælde skal du sætte den på scroll - det virker.

Nedenfor følger DW forklaring på de muligheder der er. Jeg mener at der findes en extention som laver det samme, men ikke lige huske hvor jeg så den. Jeg leder lige lidt.

:-)  Karsten

Overflow determines what happens if the contents of a layer exceed its set size. Choose from the following options:

Visible increases:
the layer size so that all of the layer\'s contents ares visible. The layer expands downward and to the right.

Hidden maintains:
the layer\'s size and clips any content that doesn\'t fit. No scroll bars are provided.

Scroll adds:
scroll bars to the layer regardless of whether the contents exceed the layer\'s size. Specifically providing scroll bars avoids confusion resulting from the appearance and disappearance of scroll bars in a dynamic environment. This option works only in browsers that support scroll bars.

Auto makes:
scroll bars appear only when the layer\'s contents exceed its boundaries.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
05. maj 2001 - 14:39 #7
fra=frem
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
05. maj 2001 - 15:03 #8
Se spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/38221

og prøv så dette link

http://www.dkrz.de/~k202039/dhtml/scrollbar/scrollbar.html
Det burde kunne hjælpe dig.

:-)  Karsten Larsen