Avatar billede frustrator Nybegynder
13. april 2006 - 08:07 Der er 3 kommentarer

Skrifttype ude af kontrol?

Howdy Experter

Har netop investeret i en ny computer da den gamle brændte utilgiveligt meget sammen. Er nu i gang med at installere mine gamle programmer, heriblandt et oldgammelt grafik/billed-program ved navn Microsoft Image Composer 1.0 (ja, ved godt det er gammelt, men har nu sin charme og sine kvaliteter).

Problemet er, at der åbenbart er noget i programmet, der går ind og fucker op i skrifttyperne i Windows... typerne bliver pludselig meget mindre, skønt det ikke ser ud til, at der ændret i nogle setting (det gælder alle programmer, men i særdeleshed Explorer). Intet jeg har prøvet kan afhjælpe problemet, undtagen en komplet uninstall af programmet og en eventuel systemgendannelse.

Kan det virkelig passe, at jeg ikke kan installere dette program uden at det ødelægger min brugerflade? Se et screenshot af problemet her for yderligere demonstration: http://ultimative-80ere.dk/shot.jpg

Jeg kører den nyeste Windows XP (ikke Media Center) på en HP maskine.
Avatar billede levithan Nybegynder
13. april 2006 - 09:43 #1
i din internet browser check  vis > tekst størelse om den står til noget lavt. prøv evt medium
Avatar billede frustrator Nybegynder
13. april 2006 - 11:06 #2
Et åbenlyst sted at søge efter en forklaring, og det har jeg skam prøvet :o) Uanset hvilke ændringer jeg foretager her, har det ingen effekt på problemet. Ej heller hvis jeg prøver at ændre på indstillinger for skrifttype via skræmegenskaber.
Avatar billede gratis Nybegynder
13. april 2006 - 15:30 #3
et forslag:

|Højreklik Skrivebord|Egenskaber|Temaer| skift til Windows Klasisk og derefter tilbage til det du plejer at bruge, se om det løser det.