Avatar billede slide Nybegynder
12. april 2006 - 23:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Elektronisk faktura

Jeg står for at skulle sende en elektronisk faktura ud for første gang.

Jeg bruger SummaSummarum ver. 2.5.4

Jeg kan se at den nye betaversion 3 kan dette, men den version må jeg jo vente lidt på, da jeg ikke har lyst til at styre mit rengskab på en beta-version, som evt. er fejlbehæftet.

Spørgsmålet er hvordan jeg nu sender en elektronisk faktura.
Evt. med et andet system?
Der findes webbacerede programmer på nettet, hvor jeg skal betale både gebyer pr. faktura og abbonementsgebyr.
Det er jeg ikke umiddelbart interesseret i - jeg leder efter en gratis løsning.

Og kan det overhovedet betale sig for mig? - Jeg handler normalt ikke med det offentlige og fakturaen er kun på 2000 DKK.
Avatar billede perj Nybegynder
12. april 2006 - 23:09 #1
Måske en mulighed:
https://fakturaservice.net/
Avatar billede slide Nybegynder
12. april 2006 - 23:19 #2
Men det er desværre ikke en gratis løsning. :-/

Den midste pakke er et klippekort på 100 fakturaer til 400 DKK.
Problemet er at klippekortet kun er gyldigt i et år.
Jeg tvivler på at jeg sender flere fakturaer til offentlige instanser det næste år, så jeg synes 400 DKK ekstra for et sende en faktura på 2000 DKK er lige i overkanten.
;-)
Avatar billede perj Nybegynder
12. april 2006 - 23:21 #3
Jeg tror jeg ville droppe denne ordre, eller få en kollega der har systemet, til at fakturere denne ene gang.
Avatar billede flemming76 Nybegynder
12. april 2006 - 23:23 #4
Hvis du kun handler sjældent med det offentlige, kan det ikke betale sig at sende elektronisk. Du kan istedet anvende et af de to Scanningsbureauer (Datascanning eller JWN Scanning) hvortil du blot sender din papirfaktura. Herefter sørger de for at fakturaen sendes elektronisk til den offentlige modtager.
Husk at regningen skal være påført modtagerens EAN-nummer.

Det er gratis at anvende læs-ind bureauerne, men mindre man har en meget stor omsætning og derfor afregner moms hver måned.

Du kan evt. læse mere her, hvor du ligeledes finder adresser på bureauerne:
http://www.virk.dk/VirkPortal/site/VidenOgVaerktoej/Oekonomi/TemaElektroniskFakturering.aspx

Mvh. Flemming
Avatar billede slide Nybegynder
12. april 2006 - 23:29 #5
Det lyder som et fornuftigt svar - den godtager jeg..
Avatar billede slide Nybegynder
12. april 2006 - 23:30 #6
hmm.. det her med at tildele points er ikke ligetil.. :-/
Avatar billede slide Nybegynder
12. april 2006 - 23:31 #7
Kan du ikke sende et svar, så jeg kan acceptere..?
Avatar billede flemming76 Nybegynder
12. april 2006 - 23:35 #8
Hermed mit svar:-)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
15. april 2006 - 16:19 #9
Lige en tilføjelse til Datascanning.

Der kan man gratis sende fakturaen pr. mail som en pdf fil.
Så blir det vist ikke meget mere gratis.

Det kræver lige at man tilmelder sig det, efter at man har tilmeldt sig datascanning.