Avatar billede troltuu Nybegynder
12. april 2006 - 21:13 Der er 4 kommentarer

fodnoter skal starter et spcifikt sted

Hej Jeg er ved at lave layout på mit speciale.

Min fodnoter har jeg imidlertid svært ved at få ordenlig styr på.

Jeg vil gerne have at de starter præcis det samme sted på hver side. Så al min tekst slutter samme sted uanset om der er fodnoter eller ej. JEg har nemlig lavet noget grafik som 'kører' ned langs kanten af dokumentet og skal "dreje ind under" teksten mellem den og fodnoterne. Det ser rigtig pænt ud, men på nogle af siderne hvor der er mange fodnoter forrykker siden sig lidt og stregen ind under teksten kommer til at gå igennem fodnoteteksten og så ser det pludselig knap så fikst ud.

Så det jeg ønsker er altså at definere et helt specifikt brødtekstområde eller hoveddokumentområde som ligger fast. Fodnoterne må så komme nedenunder hvis der altså er nogle.

På forhånd tak.

Jeg giver 100 points da jeg er lidt tidspresset med at få et svar.

VH Morten

PS Jeg kan evt. sende en PDF fra hvor det går godt og hvordan meningen er det skal se ud!
Avatar billede supertekst Ekspert
13. april 2006 - 14:14 #1
Er det ikke et spørgsmål om at gøre sidefoden tilstrækkelig stor.
Avatar billede troltuu Nybegynder
13. april 2006 - 14:21 #2
Nej så vidt jeg kan se bliver fodnoterne placeret ovenover sidefoden så hvis jeg gør den stor forrykkes det hele endnu mere
Avatar billede rvm Nybegynder
13. april 2006 - 20:37 #3
Det kan du ikke i Word, da Word tilpasser pladsen til fornoterne alt efter hvor mange der er. Alternativet er at bruge slutnoter, der kommer til sidst i dokumentet.
Avatar billede troltuu Nybegynder
13. april 2006 - 21:38 #4
det var da utrolig sårlige nyheder

jeg mente eller at have hørt man kunne definere noget plads til fodnoterne ligesom man kan definere plads til slutnoterne