Avatar billede kjoller Nybegynder
12. april 2006 - 18:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sløvt netværk

Jeg har en bærbar (XP) og en server (win 2003), nå jeg skal hente filer fra serveren så der den lang tid om at "åbne" mapper og nogle gange skal jeg prøve flere gange. Det samme er gældende for min NAS linksys Nslu2.

Nu kommer det sjove, jeg har to diske som jeg skifter imellem i den bærbare, og det er kun på den ene der er problemet.

Er der nogle som skal komme med en idé om hvad det kan være i vejen?

Der er kun windows egen firewall på den som har problemer.
Avatar billede levithan Nybegynder
12. april 2006 - 19:58 #1
hvis du slår windwos firewall fra på den pcer som har problemer hvordan kører tingene så ? godt eller stadig sløvt
Avatar billede kjoller Nybegynder
12. april 2006 - 20:12 #2
Det er det samme.
Avatar billede redhack Nybegynder
12. april 2006 - 20:16 #3
Har du tjeket at du har den rigtige DNS server ip adresse på den bærbare computer? Har prøvet noget ligende hvor jeg glemte at definere DNS adressen på DHCP serveren, og så kørte det ca. som du fortæller..
Avatar billede redhack Nybegynder
12. april 2006 - 20:24 #4
..ellers må fremgangsmåden jo være at:

- Tjek din event log!

- tjeke alle netværksindstillinger

- tjeke om de to udgaver at windows bruger samme version af drivere..

- tjeke at din "sløve" pc har alle nyeste opdatering fra Microsoft lagt ind.

Så har du i hvert fald lidt at gå i gang med. ;) Kan kan desværre ikke give et mere præcist svar.
12. april 2006 - 22:35 #5
... er det via en 'mappet' drev på serveren ?

Microsoft har 'opdraget' mappede drev til at disconecte efter ~20 minutter (tror jeg nok) for at spare resourser. Den connecter selv igen når du/eller systemet 'kalder' på den; men de _kan_ ta' lidt længerer tid...

Er det sådan det opleves ?

Der er vist et sted i RegBasen hvor dette ka' pilles ved ?
Avatar billede kjoller Nybegynder
12. april 2006 - 23:20 #6
DNS få den fra Dhcp serveren og er cc's dns'er

Min log var der derimod bingo i, det var en hel masse som jeg skal have oversat fra MS hjælp side.

Nej det er ikke et mappet drev, og ja den er fuldt opdateret.
Avatar billede kjoller Nybegynder
26. maj 2006 - 14:33 #7
Det var fordi jeg ikke brugts min DC som dns + DCHP så havde win svært ved at finde serveren.

redhack>> kommer du med et svar, ellers havde jeg aldrig fundet ud af det!
Avatar billede kjoller Nybegynder
20. juli 2007 - 13:47 #8
lukket