Avatar billede joha0147 Nybegynder
12. april 2006 - 14:41 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Køler og evaluering af mit build?

Hej eksperter

Jeg er lige ved at sammensætte en comp til en af mine venner og kunne godt bruge en evaluering af systemet, især hvorvidt delene er 100% kompatible. Systemet er som følger:

CPU: Pentium D 920 2.8 GHz
Bundkort: ABIT AW8-MAX
GFX: Club 3D GeForce 7900GT
RAM: Kingston ValueRAM 2 x 1024 MB
HDD: WD Caviar SE16 WD2500KS 250 GB
Strømforsyning
- Enten: Chill Innovation CP-450A3
- Eller: Chill Innovation CP-450A2
CPU-Køler: Arctic Cooling Alpine 7
Kabinet: Aspire X-Plorer ATXB8KLW-BL

To spørgsmål:
- Hvilken af strømforsyningerne skal jeg anvende og er de kraftige nok?
- CPU-køleren virker meget billig... er der noget andet og meget bedre?

Ved mange gode input bliver pointene delt mellem jer :)

På forhånd tak for al hjælp

Joha0147
Avatar billede joha0147 Nybegynder
12. april 2006 - 14:44 #1
Lukker
Avatar billede joha0147 Nybegynder
12. april 2006 - 14:45 #2
Ups hehe fejl fra min side... smid endelig en masse svar
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. april 2006 - 15:33 #3
CPU kølere er generelt ikke så dyre så den ser fin ud. Angående psu ville jeg selv tage en 500w for at være sikker + der skal måske føjes mere til systemet en dag og gfx kortet er temmeligt kraftigt så man kan aldrig få for meget strøm he he.. Ellers ser systemet rigtig fornuftigt ud, ville selv tage corsair xms ram, de er 3-400 kr dyrere men også det federe hvis du vil OC på et tidspunkt. Bundkort sværger jeg selv til MSI pga deres kort er designet til OC, derefter asus kort, men jeg kender slet ikke abit så det kan jo oxo være kram. Har selv MSI og der kører min 3.0 med 3.72ghz og mine 400mhz ram kører 500mhz, alt sammen med standard box kølere osv
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. april 2006 - 15:47 #4
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=137350
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=198515  et af disse 2 bundkort som kører s-ata II hdd, ved ikke lige om det er sådan en du har valgt, er for doven til at kigge ;)

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=194422 ram, kan dog gøres billigere

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=174264 psu ultra silent 12 db
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. april 2006 - 16:20 #5
Vil anbefale denne psu istedet: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=161207
Avatar billede joha0147 Nybegynder
12. april 2006 - 16:24 #6
Jeg har fundet den her strømforsyning i stedet:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=152433
Hva siger i til den?
Avatar billede joha0147 Nybegynder
12. april 2006 - 17:26 #7
Hvis bundkortet siger: Memory Slots / Maximum: 4 x Dual DDR2 667/8GB
vil disse http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=158886
så udnyttes fuldt ud??
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. april 2006 - 17:36 #8
psu ser fin ud, kunne bare ikke finde noget om støjniveau, men den dækker dine behov fint..

ja rammene vil blive udnyttet fuldt ud, de er faktisk nogen rigtig svedige ram og bundkortet understøtter 667mhz ram så de vil være helt perfekte

Den psu jeg foreslår er ikke mere end 70kr dyrere end den du foreslår og den kører med 12db hvilket er næsten lydløst
Avatar billede joha0147 Nybegynder
12. april 2006 - 17:45 #9
Det med PSUen skal jeg lige overveje...Den anden passer nemlig perfekt ind i min indkøbsplan (samme e-sælger).

Men smid lige nogle svar så fordeler jeg points når jeg har afgivet handlen senere i dag
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. april 2006 - 20:31 #10
ok :)

Det bliver en svedig maskine når den er færdig :)
Avatar billede joha0147 Nybegynder
13. april 2006 - 11:13 #11
Takker for hjælpen :)
Smider du ikke også lige et svar drgonzo så jeg kan lukke tråden :D
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. april 2006 - 16:19 #12
boing