Avatar billede chrnb Nybegynder
05. maj 2001 - 02:07 Der er 7 kommentarer

optagning af lyd til mp3

nogen der har efaring med optagelse af lyd fra en fx en minidisk?
hvilket program er bedst at bruge til win2k?
og hvad er den bedste maade at overfoere lyden videre til mp3 med?
gerne et gratis program...
Avatar billede -onslow- Nybegynder
05. maj 2001 - 02:13 #1
chrnb>> det bedste er klart vis du køber et minidisk drev til din computer!
men efter som det koster en bonde gaard og ikke er til at få fat i! er det ikke det du skal bruge!
Avatar billede -onslow- Nybegynder
05. maj 2001 - 02:14 #2
jeg mener at MS Windows Media Player.
kan klare det men ikke sikker!
Avatar billede Beach Mester
05. maj 2001 - 02:51 #3
Den absolutte bedste måde at klare dit problem på er ved at have et lydkort der har en digital indgang!

Hvis du har det, så kan du rent digitalt (uden NOGET lydtab) overføre din MD til harddisken, og derefter konvatere din Wav til Mp3.

Der findes en bunke lydkort der kan hjælpe dig, så jeg vil foreslå dig at tage et smut forbi soundblasters site på:
http//:www.creative.com
et alternativ er:
http://www.xs-sound.dk/

Som har nogle ret fede kort som til en meget billig penge kan fikse problemerne, men stadig digitalt så du ikke får noget tab i lydkvaliteten!!!

//Beach
Avatar billede Beach Mester
05. maj 2001 - 02:55 #4
Bemærk at hvis dit lydkort har en optisk indgang så kræver det en optisk udgang på din MD (Minidisc)  og omvendt...
Har dit lydkort en coax indgang så kræver det at dit lydkort har en coax (elektrisk) indgang. Hvis de muligheder er tilgængelige så er det ren digital lyd i den sidste ende!!!!

//Beach
Avatar billede msmows Nybegynder
05. maj 2001 - 11:09 #5
Lige for at bakke beach op - xs-sound har nogle fine udvidelser til livekort (både optisk og elektrisk digio).
Avatar billede nbn Nybegynder
05. maj 2001 - 21:26 #6
Hvis det er ligemeget om du mister lidt kvali ved overførslen fra md\'en til hd\'en, så brug Cool Edot (http://ftp.syntrillium.com/pub/cool_edit/ce2kmain.exe) til at optage med. Du kan derefter gemme direte som mp3 fra Cool edit.
Avatar billede ezzuk Nybegynder
08. maj 2001 - 16:22 #7
hvis dun vil have en forholdsvis god mp3 encoder, kan du måske bruge dette link:

http://cdexos.sourceforge.net/download/cdex_130.zip