Avatar billede 4t Nybegynder
12. april 2006 - 09:57 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Fotoalbum på nettet

Hejsa!
(Tror det er den rette rubrik?)
Nogle der har et link til et godt og velfungerende fotoarkiv på nettet, hvor flere kan sende foto op osv?
Avatar billede doodoo Novice
12. april 2006 - 10:07 #1
Mener du et galleri eller plads til at lægge billeder op?

Læser det som om du mangler et sted at lægge fotos op så folk kan se dem?
- prøv www.pbase.com
Avatar billede perj Nybegynder
12. april 2006 - 10:13 #2
Det her er godt hvis du bruger ASP
http://www.xigla.com/absoluteig/index.htm
Avatar billede 4t Nybegynder
12. april 2006 - 10:25 #3
Beskriver lige lidt mere. Jeg har nogle domæner der er hostet hos unoeuro. Min drøm var at finde noget på nettet, som jeg enten kunne downloade og så ligge op på min unoeuro account, og så vupti var det et fotoalbum, jeg kunne sende foto op til. Sekujndært et miljø på nettet, hvor jeg kan sikre mine foto ikke kan ses af andre end dem jeg giver password til. Gerne noget php noget måske, men det er ikke så vigtigt, da jeg håber på ikke skal rode rundt i koderne.
Avatar billede 4t Nybegynder
12. april 2006 - 10:27 #4
PS.. noget uden reklamer osv. Og det må også gerne koste noget. Det skal kunne rumme mange foto.
Avatar billede perj Nybegynder
12. april 2006 - 10:41 #5
Prøv at oploade her:http://www.xigla.com/absoluteig/xlaabsoluteig/gallery.asp
men det er ASP , hvis du kan bruge det.
Avatar billede perj Nybegynder
12. april 2006 - 10:43 #6
Ved at mange bruger denne her: http://gallery.menalto.com/
Avatar billede doodoo Novice
12. april 2006 - 10:44 #7
Og hvis du har PHP på hotellet får du:
http://coppermine-gallery.net/index.php
Avatar billede 4t Nybegynder
12. april 2006 - 10:54 #8
PERJ: Tak for linket, du har ret i at det er noget af det bedste. Men.... næsten ingen danske host firmater siger ja til: PHP safe_mode must be turned off
Men et godt bud var det.
Doodoo: Jepper os en mulighed, jeg vil kigge på de to muligheder.

PERJ: Send lige et ønske om point, så deler jeg dem mellem jer, da jeg nok vil bruge/teste begge muligheder. PERJ: Din løsning vil kræve en host udenlandsk, men måske jeg så må det.
Avatar billede perj Nybegynder
12. april 2006 - 10:55 #9
10 :-)
Avatar billede 4t Nybegynder
12. april 2006 - 11:00 #10
Doodoo mangler også lige dit ønske om points.
Avatar billede doodoo Novice
12. april 2006 - 11:02 #11
Svar :]
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
12. april 2006 - 11:22 #12
http://foto.tdconline.dk/ er også en mukighed
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
12. april 2006 - 11:22 #13
=mulighed
Avatar billede 4t Nybegynder
12. april 2006 - 11:24 #14
Nordicwolf: Kiggede, men det er ikke det jeg søger.
Avatar billede solsikkehaven Nybegynder
12. april 2006 - 14:52 #15
For det første er det mange danske webhost der udbyder safemode=off. F.eks. danhost.dk.

Ellers ville jeg kigge RIGTIGT MEGET på udenlandske hosts. Vi er RIGTIGT MANGE fra det danske Joomla! community (et Content Management System) som benytter servage.net

du kan få 75 GB plads (77.5 GB med følgende coupon code: tryk http://www.servage.net/?coupon=cust15346
eller benyt cust15346 når du bestiller

så er der iøvrigt ubegrænset antal email adresser, op til 25 domæner, ubegrænset antal databaser, 24x7 helpdesk (meget servicemindede), ubegrænset antal FTP adgange osv. osv. osv. osv.
Avatar billede solsikkehaven Nybegynder
12. april 2006 - 14:53 #16
og så koster servage.net 7,50 euro om måneden ! hvis du tager 12 måneder får du 14 måneder for samme pris !
Avatar billede solsikkehaven Nybegynder
12. april 2006 - 14:54 #17
Jeg kører selv ca. 15 forskellige sites/installationer på mit webhotel uden problemer !
Avatar billede killifish Nybegynder
13. april 2006 - 08:25 #18
Vil bare sige jeg er enig med solsikkehaven. Hvis din webhost har safe mode slået til er det på tide at skifte... Enavn er en anden dansk host som har safe mode slået fra, men kig på de udenlandske (bruger selv dreamhost og er godt tilfreds).
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
16. april 2006 - 11:48 #19
Coppermine er absolut værd at kigge på: http://coppermine-gallery.net/index.php
Avatar billede 4t Nybegynder
17. april 2006 - 17:28 #20
øv er jo lige flyttet til unoeuro og de vil ikke åbne for det... Kigger på jeres forslag. 7,50 euro er jo en del penge per måned...
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
17. april 2006 - 21:54 #21
Skift til Surftown (www.surftown.dk)
Avatar billede solsikkehaven Nybegynder
17. april 2006 - 22:51 #22
Surftown er ikke safemode off, så det er ikke et særligt "morsomt" hint du giver der, blueeye97.
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
18. april 2006 - 14:12 #23
solsikkehaven>

Jeg foreslog Coppermine og anbefalede skift til Surftown. Disse to ting harmonerer fint. Jeg har 4 hoteller hos Surftown der alle benytter Coppermine uden problemer.

Jeg kommenterer ikke for at være morsom men fordi jeg mener at kunne bibringe noget til tråden. Hvis det ikke lykkedes her beklager jeg...
Avatar billede solsikkehaven Nybegynder
18. april 2006 - 14:41 #24
blueeye97.

undskyld mit hårde sprog, var ikke tiltænkt at være sådant, sorry !...

Nej, jeg tænker bare ifm. safemode off der stod ovenfor så melder du ind med et safemode on webhotel. Derfor min udmelding..

når der nu er så mange steder man kan få safemode off, er der ingen grund til at vælge et safemode on webhotel, er min holdning......
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
18. april 2006 - 14:54 #25
Ok... Har ikke forstand på safemode on eller for den sags skyld off... Jeg foreslog bare en kombination jeg vidste virkede.. :o)
Avatar billede 4t Nybegynder
26. juli 2006 - 18:25 #26
Perj: bruget dine tanker. Vil du have points?