Avatar billede nicabra Nybegynder
11. april 2006 - 23:23 Der er 13 kommentarer

Fejl i IE

Har lavet en logfil med Hijackthis, nogen der kan hjælpe?

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 23:22:10, on 11-04-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nTrayFw.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcAppFlt.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Winamp\winamp.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Nicholai Abrahamsen\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.onside.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [nTrayFw] C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nTrayFw.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NAV Agent] C:\PROGRA~1\NORTON~1\navapw32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Resume copy] copyfstq.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] "D:\Spil\CS\Steam.exe" -silent
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google-søgning - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Oversæt engelsk ord - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Lignende sider - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Tilbage via links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Øjebliksbillede af side i cache - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\nvappfilter.dll
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {0A5FD7C5-A45C-49FC-ADB5-9952547D5715} (Creative Software AutoUpdate) - http://creative.com/su/ocx/15015/CTSUEng.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {7584C670-2274-4EFB-B00B-D6AABA6D3850} (Microsoft RDP Client Control (redist)) - http://www.shg.dk/ts/msrdp.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: ForceWare Intelligent Application Manager (IAM) - Unknown owner - C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcAppFlt.exe
O23 - Service: Forceware Web Interface (ForcewareWebInterface) - Unknown owner - C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\Apache Group\Apache2\bin\apache.exe" -k runservice (file missing)
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: ForceWare IP service (nSvcIp) - NVIDIA - C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcIp.exe
O23 - Service: ForceWare user log service (nSvcLog) - NVIDIA - C:\Programmer\NVIDIA Corporation\NetworkAccessManager\bin\nSvcLog.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
Avatar billede levithan Nybegynder
11. april 2006 - 23:47 #1
den kigger jeg på
Avatar billede levithan Nybegynder
11. april 2006 - 23:54 #2
Der er kun lige denne her ting som anbefales fjernet.

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks

Ellers er der ikke lige noget at se.

Du kan prøve følgende 3 ting hvis du vil gå skridte videre med sikkerhed

1. X-Cleaner Micro Edition http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe (gratis)
Vælg kør når dialogboksen kommer frem, så scanner programmet din pc’er igennem.

2. Spybot (husk at opdatere programmet før brug)(gratis)
http://fileforum.betanews.com/sendfile/1043809773/1/spybotsd14.exe
Programmet skal installeres på din pc.

3. panda online scan http://www.pandasoftware.com/products/ActiveScan.htm (gratis)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
12. april 2006 - 00:33 #3
Jeg kunne da godt lide at vide hvorfor "hyperlinks" skal fixes ? Jeg bruger den da hver dag. Er der snavs i ? I så fald, er der da noget jeg har misset fuldstændigt.
Avatar billede levithan Nybegynder
12. april 2006 - 00:41 #4
ifølge hijackthis information jeg har set på nettet mener de at den bør fjernes.

i hijackthis gemmer den alt hvad man gør i backup og man kan når som helst fortyde de ændringer man har lavet.

jeg har kigget min egen pcer igennem og jeg har ikke denne "tråd" i min log så dine hyperlink skulle gerne blive hvor de er. skulle de dog forsvinde kan vi gendanne dem igen via  Configs > backup > makere det som er slettet og trykke på restore.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
12. april 2006 - 01:00 #5
levithan, hvis ikke du har fixet den selv, så prøv lige at højreklikke på IE toolbaren. Så burde du kunne se, og aktivere hyperlinks. Der er ingen grund til at fixe den. Personligt mener jeg den er nyttig.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. april 2006 - 01:25 #6
Jeg fixer nu heller aldrig hyperlinks. Jeg har endnu aldrig oplevet snavs skjule sig der og har den da også i loggen fra min egen maskine.

Et godt råd levithan. Der kigger en million logs på nettet som man kan kigge efter, men du skal vurdere kvaliteten af log-tyderens arbejde, før du stoler på at det er korrekt hvad han gør. I dette tilfælde er det ihvertfald forkert.

Og HiJackThis er startet fra skrivebordet, hvilket vil sige at såsnart du erklærer loggen ren, sletter brugeren både HiJackThis og backup folderen, og så kan du ikke få hyperlink backuppen tilbage. Lidt surt hvis brugeren kommer 2 dage senere og vil have en ting tilbage som du bad om at få fixet.
Avatar billede levithan Nybegynder
12. april 2006 - 07:51 #7
forevernewbie
hyperlinks er det den bar hvor man kan lægge genveje til nettet. denne bruger jeg selv men i min hijackthis log kommer R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks denne ikke med. den er væk.

men jeg skal nok i fremtiden undlade at skrive den skal slettes og som jeg skrev til spørger som stilte spørgsmålstegn ved dette så beskrev jeg hvordan denne kunne gendannes.
Avatar billede levithan Nybegynder
12. april 2006 - 07:52 #8
tonnybrandt
om brugernen sletter programmet med det samme ved jeg ikke. tror du ikke de gemmer den hvis den skal bruges igen?.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. april 2006 - 11:12 #9
levithan > Faktisk ikke. Ikke når den ligger på skrivebordet. Så vil de fleste rydde op efter en rensning, hvilket vil sige sletning.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
12. april 2006 - 14:38 #10
levithan, jo det er den. Jeg ved ikke hvorfor den ikke er i din HJT. Har du fixet den ?

nicobra, hvordan går det med din fejl i IE ?
Avatar billede levithan Nybegynder
12. april 2006 - 14:52 #11
forevernewbie
det vil jeg næsten sige med 99% at det har jeg ikke, jeg kører på en rimelig ny install så jeg forstår ikke hvorfor den ikke kommer med. jeg bruger 2000 om det er en XP ting ved jeg ikke helt.
Avatar billede levithan Nybegynder
15. april 2006 - 00:31 #12
nicobra:
respons
Avatar billede nicabra Nybegynder
16. april 2006 - 15:26 #13
Får stadig nogle enkelte fejl i IE... Så skifter nok til Firefox snart, men i det mindste fik jeg fjernet noget spy ware :-)