Avatar billede antiquado Nybegynder
11. april 2006 - 21:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

System restore fra command prompt?

Findes der en måde at rulle tilbage til tidligere restore points end den "sidste fungerende" uden at skulle boote i XP?

Specifikt har jeg pillet i regstry'en, hvilket har medført at tastatur og mus ikke kan bruges. Dette er helt klart software da det hele virker fint indtil XP er oppe at køre.

Hvis f.eks. man kunne rulle tilbage til et noget ældre restore point via recovery console eller lign.?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. april 2006 - 21:09 #1
kan du ikke sige "sidst kendet gode funktion" eller det der, når nu trykker F(...? :-)

/FunteX! :-)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. april 2006 - 21:09 #2
F8 skulle der stå... :9
Avatar billede summer Mester
11. april 2006 - 21:10 #3
Uden brug af tastatur og mus?? Hvordan i al verden havde du tænk dig at navigere i en menu.
Lav en repair ved at boote med din cd.
Avatar billede summer Mester
11. april 2006 - 21:13 #4
repair: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4 snuppet fra catbody's tips
Avatar billede antiquado Nybegynder
11. april 2006 - 21:22 #5
En tilføjelse: Jeg kan godt få F8-menuen frem. Den kan aktiveres i boot-tidspunktet, altså får Win XP boot. Men jeg er bange for at jeg skal længere tilbage, fordi systemet jo booter fint nok og den fejlramte restore point derfor er blevet den "sidst kendte fugerende... lala... version".
Avatar billede antiquado Nybegynder
11. april 2006 - 21:22 #6
får=før
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. april 2006 - 21:23 #7
summer> det virker jo indtil windows er startet. Så vil også påstå at "sidst kendte konfuration hvor systemet startede" lige skulle prøves.
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. april 2006 - 21:25 #8
Ok - den virker så ikke...
Dette må kunne gøre tricket: http://support.microsoft.com/?kbid=307545
Avatar billede gratis Nybegynder
11. april 2006 - 21:26 #9
"Sådan startes værktøjet Systemgendannelse fra en kommandoprompt i Windows XP" http://support.microsoft.com/kb/304449/da
Avatar billede antiquado Nybegynder
26. april 2006 - 13:03 #10
Måtte reinstallere. Kunne ikke engang bruge keyboard i prompten, og så er det altså svært :-)
Tak for gode forsøg, though.

Send et svar, de af jer, der er interesserede i points.