Avatar billede lubker Nybegynder
11. april 2006 - 19:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IBM t40 + dødt batteri?

Jeg har en IBM t40, der altid har virket upåklageligt, og haft en batteritid på knap 4 timer.
Men pludselig i dag da jeg hev strømforsyningen fra, slukkede computeren spontant, og jeg har ikke kunnet tænde den uden strømforsyning siden.
Den melder konstant kritisk batteriniveu (5%) og slukker jeg for strømmen slukker den som om der intet batteri var i maskinen.

Er det batteriet der er færdigt?
Syntes det virker mærkeligt at det kom så pludseligt.
Avatar billede antiquado Nybegynder
11. april 2006 - 21:00 #1
Det kan være batteriet eller funktionen, der oplader batteriet, der er røget.
Sidstnævnte kan både dreje sig om løse forbindelser, fejl i strømforsyningen og i målingen på batteriets status.

Du bliver ikke klogere uden et andet batteri. Du kender ikke andre med en T40'er?
Hvis de er flinke hvor du har købt maskinen, kan du måske få lov til at prøve et andet batteri og se om det er dér, der er problemet.
Ellers må du gøre én af to ting: 1) Købe et nyt batteri og prøve dig frem selv eller 2) Sende maskinen til reparation med risiko for en hurtig "kl 16-melding" om at den ikke er til at redde, uanset om den er det eller ej :-)

Jeg ville købe et nyt (/ekstra) batteri. Et ekstra batteri er under alle omstændigheder guld værd i mange situationer.
Avatar billede jacla Nybegynder
12. april 2006 - 04:28 #2
Enig

Men hvad har du af indstillinger i strømstyring ?

MVH

Jan C
Avatar billede lubker Nybegynder
12. april 2006 - 11:00 #3
På strøm: sluk aldrig for noget.
Batteri: skærm 25 min, harddisk 10 min, stand by: aldrig, dvale: aldrig.

Tog lige et voltmeter og tjekkede batteriet 0,0 mV altså helt død.
Har bestilt et nyt batteri.
antiquado du svarede først. Lægger du et svar.
Avatar billede lubker Nybegynder
24. august 2006 - 10:09 #4
Lukker