Avatar billede maluka Nybegynder
11. april 2006 - 17:53 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Installshield 0701 - Installation af spil

Hej! Er der mon nogen der kan hjælpe, - min søn har netop købt et spil "Oblivion", når vi prøver at installere det på vores PC (windows XP)kommer der en fejlmeddelse. På Oblivions hjemmeside står der, at det kan dreje sig om, at noget clasher med Installshield 0701??? Kan nogen mon hjælpe os med at komme igang med at installere spillet.
Maluka
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. april 2006 - 17:55 #1
har du installeret den nyeste version af windows installer...? :)

/FunteX! :-)
Avatar billede maluka Nybegynder
11. april 2006 - 18:00 #2
øøh, hvor kan jeg lige checke det?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. april 2006 - 18:02 #3
gå ned i start -> kør og skriv msiexec og klik ok :)
Avatar billede maluka Nybegynder
11. april 2006 - 18:04 #4
Tak, det har jeg så gjort nu,  - og der står en uhyggelig masse ting jeg ikke har forstand på!! :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. april 2006 - 18:05 #5
i toppen vil der stå windows intaller v X.XX, hvor xxx er versions nummeret :)
Avatar billede maluka Nybegynder
11. april 2006 - 18:07 #6
Ok, der står V. 3.01.4000.1823, men hvordan ved jeg så, om det er godt nok?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. april 2006 - 18:10 #7
det er det det er den nyeste version... men efter hvad jeg kan se hos onkel google er der problemer med installshield installationen.. gør følgende: gå til c:\programmer\fælles filer og omdøb mappe installshield til installshield-old.
prøv at starte oblivion istallationen igen :)
Avatar billede joryje Nybegynder
11. april 2006 - 18:10 #8
Hvis du tjekker Windows/Microsoft Update regelmæssigt, burde du have nyeste version.
Avatar billede maluka Nybegynder
11. april 2006 - 18:11 #9
Tak, det prøver jeg lige  :-)
Avatar billede maluka Nybegynder
11. april 2006 - 18:15 #10
Hurra og jubii, - det ser ud som om det kører, - men hvad gør jeg nu? betyder det noget, at jeg har kaldt Installshield noget andet? - (bær over med mig?)
:-))
Avatar billede joryje Nybegynder
11. april 2006 - 18:15 #11
Det var godt det virker.
Avatar billede maluka Nybegynder
11. april 2006 - 18:18 #12
øh, var det ikke psycosoft-funware der sgu ha point'ne??
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. april 2006 - 18:18 #13
nej, installshield har bare lagt en frisk runtime på din computer nu, så hvis den ikke brokker sig, skulle det være sikkert at slette den gamle mappe :)
Avatar billede joryje Nybegynder
11. april 2006 - 18:18 #14
Du skal acceptere svarene.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. april 2006 - 18:19 #15
jamen så lægger jeg et svar :)
Avatar billede maluka Nybegynder
11. april 2006 - 18:19 #16
Tak for det
Avatar billede joryje Nybegynder
11. april 2006 - 18:20 #17
Øhh, hvorfor har du afvist mit svar? Det var da efter du havde tjekket Windows Update at det virkede? Jeg synes da både psyco-et-eller-andet og mig burde have point.
Avatar billede joryje Nybegynder
11. april 2006 - 18:21 #18
mig = jeg
Avatar billede joryje Nybegynder
11. april 2006 - 18:23 #19
Egentlig var du jo mig der kom med løsningen.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. april 2006 - 18:24 #20
>>joryje, hvis dy ser, postede maluka versions nummeret før du spurgte om han havde checkette windows update... for mig ser det ud som om du fisker efter billige point..

og det skal lige understreges MED FED, at jeg IKKE er pointliderlig...
Avatar billede joryje Nybegynder
11. april 2006 - 18:27 #21
Det kan også være lige meget, men det er da ikke en løsning, at du beskriver hvordan han kan se versionsnummeret.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. april 2006 - 18:30 #22
det var fordi jeg ville sikre mig at det ikke var windows installer der var out-of-date hvis du ser senere kommer jeg med en løsning, der ser ud til at virke for maluka...
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. april 2006 - 18:31 #23
desuden spørger du bare om maluka tjekker windows update reglmæssigt, og det kan jeg ikke rigtig se er en løsning...
Avatar billede joryje Nybegynder
11. april 2006 - 18:32 #24
Okay, det havde jeg overset, det må du undskylde. Jeg troede det virkede efter han havde været på Windows Update.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
11. april 2006 - 18:34 #25
det er okay, du er tilgivet :)... det kan jo ske for en hver...