Avatar billede leonm Nybegynder
11. april 2006 - 11:51 Der er 11 kommentarer

Computeren kan ikke boote

Hej Experter !

Jeg har en Xp Home som ikke kan boote. jeg har genoprettet masterbootrecorden men computeren vil stadig ikke starte på harddisken.

MVH.
Leon
Avatar billede weaponx Nybegynder
11. april 2006 - 11:53 #1
Check boot rækkefølgen af drev i din bios
forsøg evt med en winxp bootcd og se hvad den finder af aktive partitioneringer og eksisterende winxp installationer
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
11. april 2006 - 11:57 #2
Avatar billede leonm Nybegynder
11. april 2006 - 13:05 #3
Bootrækkefølgen står rigtigt

Den kan ikke finde nogle eksisterende XP-installationer

Jeg kan godt finde et c-drev men det ser underligt ud for den viser kun 10g og den burde være 80g

:)Leon
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2006 - 13:38 #4
Jeg ville installere en ny XP UDEN at formatere herved undgår du at miste data
Avatar billede weaponx Nybegynder
11. april 2006 - 14:14 #5
Det lyder som om at størstedelen af din HD er en partition, som windows ikke kan finde. Kig på den glimrende side som bartfreak skrev og prøv om ikke bootcfg /rebuild funker. Ellers prøv med en dosboot disk og fdisk (eller endnu bedre partition magic bootdisk) Du kan sansynligvis genskabe den manglende partition hvis du gerne vil redde dine data.
Avatar billede leonm Nybegynder
12. april 2006 - 08:36 #6
Hejsa !

Bartfreak's er prøvet uden resultat. Jeg kunne godt tænke mig at prøve PqMagic ! Nogen der ved hvor en trial kan hentes ?

Helgec: XP installationen vil ikke genkende den oprindelig partition så det kan ikke lade sig gøre

Tak for at i gidder hjælpe !

:)Leon
Avatar billede weaponx Nybegynder
12. april 2006 - 09:33 #7
Jeg tror desværre ikke at der findes en trial. Du kan dog købe det her:
http://www.symantec.com/home_homeoffice/products/system_performance/pm80/index.html

Det er en pro partitioneringsprogram og det afspejler prisen desværre også $69

Du kan finde nogle billigere eller gratis alternativer her:
http://www.tucows.com/Windows/IS-IT/OSManagement/HardDriveUtilities/
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2006 - 10:31 #8
"Helgec: XP installationen vil ikke genkende den oprindelig partition så det kan ikke lade sig gøre" jamen så installerer du blot da blot på en anden partition dog uden at formatere.
Avatar billede leonm Nybegynder
12. april 2006 - 10:46 #9
Takker experter !

Jeg fik løst problemet med weaponx's link

Hvordan fordeler jeg points ?

God påske

:)Leon
Avatar billede weaponx Nybegynder
12. april 2006 - 13:58 #10
Du giver bare en eller flere af dem der smider et svar nogle point ;)
Går ikke op i point, jeg får tit hjælp her så det er jo rart at kunne bidrage lidt. Det er sådan jeg ser på det.

God påske
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2006 - 10:36 #11
Du har måske ikke fået det til at køre endnu ??