Avatar billede cgraver Nybegynder
10. april 2006 - 23:40 Der er 3 kommentarer

Manglende internetforbindelse

Jeg har en internetforbindelse via TDC. Tre maskiner er hægtet på via D-Link DI-604. En bærbar med XP og to stationære med 98.

Den ene stationære har på det sidste ofte mistet forbindelsen til nettet. Hver gang har jeg kørt WinsockFix og efter en genstart har det bare kørt i dage/uger.
For 3 dage siden skete det igen, men denne gang kan WinsockFix ikke klare problemet.
Har rodet meget rundt på eksperten, men ikke fundet noget svar der virkede.
De andre to maskiner virker fint på nettet.

Er der en af jer der har en ide til hvad problemet kan være.

På forhånd tak

Christian Graver
Avatar billede proman Nybegynder
11. april 2006 - 00:12 #1
Den er vel ved at være gammel? *G*
Avatar billede boxer Nybegynder
11. april 2006 - 07:07 #2
Prøv at opdatere driveren til netkortet - hvis du kan finde en til w98.

Start evt. med at gå i enhedshåndtering, højreklik på kortet og vælg fjern. Genstart og installer kortet påny med nyeste driver.
Avatar billede cgraver Nybegynder
11. april 2006 - 22:58 #3
Har opdateret driver uden resultat.
Byttet netkort ud med et der virker på anden maskine uden resultat.
Stadig ikke nogen forbindelse.