Avatar billede chuckster Nybegynder
10. april 2006 - 19:38 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

TV-out giver S/h med alle PAL-settings mm.

Jeg har som flere andre herinde haft lidt problemer da jeg ville sætte mit TV til at modtage signal fra min PC via TV-out.

Jeg har et FX5800 med TV-out og det er lykkedes mig at få lyd og billede igennem, men billedet er sort/hvidt uanset hvilken PAL-setting og SCART-indgang jeg bruger. Jeg har ikke adgang til Avanceret under video-outputformat.

1) Jeg kan ikke se andre muligheder end at invistere i et colourfix kabel, men vil lige høre der sidder en herinde med en løsning, som ikke indebærer colourfix kablet? hvis ikke, hvor kan jeg så købe et colourfix kabel, evt. online?

Derudover er det helt random hvilke valgmuligheder jeg har som Display Mode. Jeg har kunne vælge mellem Single, Clone osv., men størstedelen af tiden kan jeg kun vælge single. Jeg kan nok overleve med single, men er ganske uforstående over for hvordan en setting kan ændre sig uden at jeg har ændret på noget, udover at reboote PC'en.

2) Er der nogle der har erfaring med dette problem? Hvad kan jeg i så fald gøre for at løse det?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. april 2006 - 19:50 #1
1. color fix lyder som en løsning for dig. Problemet er at du sender et SVHS signal ind på en composite indgang (også selv om at du bruger en Scart adapter med SVHS stik). Du skal forresten vælge PAL BG.

2. Ingen erfaring på det område.
Avatar billede chuckster Nybegynder
10. april 2006 - 20:46 #3
Umiddelbart understøtter mti TV mange indgange, 3x Phono (Composit Video + Analog Audio), Scart (EuroConnector) og S-Video + 2x Phono (S-Video + Analog Audio), så måske jeg skulle købe mig et S-VHS til S-VHS-kabel?

En anden ting er at jeg rent faktisk ligger inde med en original WIN XP MCE, men har ikke rodet med det endnu ... måske jeg bare skulle det og skrotte det "almindelige" TV-out-setup?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
10. april 2006 - 21:07 #4
Der er jo også denne slags kabler der er colourfix indbygget.http://www.zepto.dk/Default.aspx?page=AccessoryPage&categoryid=LAxjICmcJmwm
Avatar billede chuckster Nybegynder
13. april 2006 - 19:04 #5
Købte et S-VHS til S-VHS-kabel og nu er der farver på billedet, og lyden har jo hele tiden været der.
Kan stadig kun vælge single display, men tror nu det har noget med min driver at gøre :)

Tak for input allesammen :D
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
13. april 2006 - 19:16 #6
Tak selv:)
Avatar billede chuckster Nybegynder
21. april 2006 - 05:23 #7
Har nu prøvet forskellige drivere, men kan satdig kun vælge Single Display :(

Nogen der ligger inde med nogle guldkorn?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. april 2006 - 05:47 #8
Jeg tror ikke at dit grafikkort understøtter DUAL screen. Hvis det ikke gør det vil du ikke kunne få billede på begge skærme samtidigt,
Avatar billede chuckster Nybegynder
25. april 2006 - 15:54 #9
Det er selvfølgeligt rigtigt, men som jeg skriver, så KUNNE jeg vælge mellem Dual osv tidligere, men ikke mere. Det er det som undrer mig ^^
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. april 2006 - 05:36 #10
Kan det måske skyldes at du bruger en anden driver?
Avatar billede chuckster Nybegynder
26. april 2006 - 12:44 #11
Har prøvet begge drivere, men ingen af dem lader mig nu vælge andet end Single Display. Er snart tilbøjelig til at tro, det var en fejl at jeg den ene gang kunne vælge andet end Single Display ^^

Men ville dog være rart hvis jeg kunne have dual ... kan jeg ikke kontrollerer et sted at mit GFX understøtter det?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
26. april 2006 - 13:35 #12
Hvis det er det her kort du har er det med tv-out, og burde også kunne køre dual-screen.
http://www.tweak.dk/tests2.php?id=29
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
26. april 2006 - 13:38 #13
Har du prøvet at højreklikke på dit skrivebord>gå ind i egenskaber for Nview<guiden tv eller skærmguide<pal b<indstil til klon.ok udfør.
Avatar billede chuckster Nybegynder
26. april 2006 - 17:02 #14
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
26. april 2006 - 17:16 #15
Prøv og hent denne her: vælg den internationale, er ovre th. er på 29.8 MB
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_84.21.html
Avatar billede chuckster Nybegynder
26. april 2006 - 22:52 #16
Det gør ingen forskel - nøjagtigt det samme, bare på dansk
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. april 2006 - 09:00 #17
Har du tvet sat til når du finder guiden 26/04-2006 13:38:13 på skrivebordet?
Avatar billede chuckster Nybegynder
27. april 2006 - 14:03 #18
TV'et er altid sat til, men skal det også være tændt eller hvordan - dit svar med dato og det hele forvirrer mig lidt ;)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
27. april 2006 - 14:29 #19
Du kunne jo prøve og have tvet tændt medens du prøver den guide jeg foreslog (DATO)Har du prøvet at højreklikke på dit skrivebord>gå ind i egenskaber for Nview<guiden tv eller skærmguide<pal b<indstil til klon.ok udfør.
Avatar billede chuckster Nybegynder
28. april 2006 - 06:35 #20
Jeg har ikke denne guide som valg :/

Har kun "Guiden nView Desktop Manager", men der er intet om TV i den?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. april 2006 - 09:37 #21
Mystisk, prøv så med version 81.98 hentes her:http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_archive.html
Den guide skulle komme frem når den har detectet dit tv.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
28. april 2006 - 10:01 #22
Der er andre der har haft noget af de samme problemer.
http://www.eksperten.dk/spm/698984