Avatar billede BTEngineer Novice
10. april 2006 - 16:49 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Åben port 27015?

Hej,

Jeg er igang med at prøve at åbne en dedicated server i counter stirke, hvor vennerne og jeg kan spille.

Men desværre kan jeg ikke rigtig få det til at virke, det første jeg gjorde var at åbne steam, og derefter trykke tools og så start dedicated server. Så valgte jeg Internet som netværk, osv. Men når jeg så har startet dedicated server, og sender ipen på serveren til mine venner, så kan de ikke se den!

Jeg har søgt hjælp mange steder, og har bare fået afvide at jeg skal åbne porten 27015, som er standard porten i cs.

Det forstår jeg godt, men jeg forstår ikke hvordan jeg åbner porten. Folk siger man skal skrive http://sin_gateway, men når jeg gør det, så kommer siden med "SIDEN KAN IKKE VISES".

Jeg håber jeg får bedre hjælp her på eksperten end de andre steder :-)
Avatar billede boxer Nybegynder
10. april 2006 - 16:57 #1
"Jeg har søgt hjælp mange steder, og har bare fået afvide at jeg skal åbne porten 27015, som er standard porten i cs."

Hvor er porten åbnet henne? Og hvilken router har du?
Avatar billede BTEngineer Novice
10. april 2006 - 17:00 #2
Hvad mener du?
Det er hvad der står på den:
Skan Ncom
5-Port 10/100 Mbps N-way Switch
Avatar billede boxer Nybegynder
10. april 2006 - 17:28 #3
Okay - det er vist ikke en router men en switch der gør at du kan koble flere PC'er på nettet.

Hvilken internetudbyder har du? Nogle forbindelser kræver ikke en router bl.a. TDC.
Hvis du har dem, er du nødt til at kontakte deres support og høre om du kan få åbnet den port.

Bruger du en softwarefirewall?
Avatar billede BTEngineer Novice
10. april 2006 - 17:40 #4
Jeg har arrownet.
Jeg bruger bullguards firewall.
Avatar billede BTEngineer Novice
10. april 2006 - 18:02 #5
Nu har jeg haft ringet til arrownet, de siger at porten er åbnet.
De tror det har noget at gøre med at jeg har en dynamisk ip, altså at jeg ikke har en fast privat ip adresse. Men det mener jeg nu at jeg har :S den har altid været den jeg ser på www.myip.dk.

Hvad er det så problemet er :S ?
Avatar billede boxer Nybegynder
10. april 2006 - 18:03 #6
Jeg ved ikke hvordan det hænger sammen med Arrownet.

Inde i Bullguard under Firewall, giver du pågældende program ALLE tilladelser og ser om det hjælper.

Ellers har jeg faktisk ikke andre forslag.
Avatar billede boxer Nybegynder
10. april 2006 - 18:05 #7
Arrownet burde vide om du har dynamisk IP eller ej :o)

Men prøv det men Bullguard.
Avatar billede morhan Novice
10. april 2006 - 18:13 #8
så vidt jeg lige husker, er arrownet vist glade for at benytte private ip adresser. Giver ipconfig samme information som myip.dk?
Avatar billede BTEngineer Novice
10. april 2006 - 18:16 #9
Det med bullguard virker ikke.
Nej, ipconfig giver ikke samme oplysninger som myip har jeg fundet ud af.
Ipconfig siger at min ip er: 10.0.100.246
myip.dk siger den er: 62.61.133.235
Avatar billede morhan Novice
10. april 2006 - 18:39 #10
Det er så et problem. For at kunne få fat i dig udefra, skulle de gerne vise det samme, når du ikke har din egen router. Man plejer at kunne købe sig til en offentlig ip
Avatar billede BTEngineer Novice
11. april 2006 - 08:54 #11
Det betyder altså at det er umuligt at få lavet en dedicated server, gratis?
Det er kun dem på mit netværk der kan se serveren.

Jeg ved ikke hvorfor mine venner ikke kan se den?
Jeg har den samme ip idag, som jeg havde igår.

Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke?
Avatar billede boxer Nybegynder
11. april 2006 - 09:23 #12
Jeg er ikke sikker, men det kunne tyde på at du skal kontakte Arrownet igen og høre hvad det koster at få en fast IP.
Avatar billede BTEngineer Novice
12. april 2006 - 08:43 #13
Min IP er jo den samme hele tiden?
Den er da fast, den skifter i hvertfald ikke hele tiden!
Så det kan jo umuligt være derfor at folk ikke kan komme ind på den?
Der må være et andet problem..

Min ip er skam stadig 10.0.100.246 under IPconfig.
Avatar billede morhan Novice
12. april 2006 - 09:15 #14
Det er heller ikke et spørgsmål om fast eller dynamisk ip. Men om offentlig vs privat ip.

Folk udefra kan kun se den ip der oplyses på myip.dk. De kan ikke se din 10.x adresse. Derfor kan de heller ikke oprette en forbindelse til din server. Det kan løses ved at lave port forarding i den router, som oversætter adresserne. Men det ønsker en internetudbyder normalt ikke at gøre

Der er private og der er offentlige ip adresser. Alle 10.x adresser er private, og kan ikke tilgåes direkte ude fra internettet. Hvis du køber en offentlig ip, vil ipconfig og myip vise samme ip
Avatar billede morhan Novice
12. april 2006 - 09:22 #15
Mht at supporten siger at porten er åben, så er der forskel på i hvilken retning man snakker. I udgående retning er der normalt ingen problemer. Det er i indgående retning, at problemet opstår, når du selv skal hoste en server
Avatar billede BTEngineer Novice
12. april 2006 - 10:32 #16
Ok.
Dvs. jeg skal ringe til min Internetudbyder og bestille en offentlig IP adresse?
Avatar billede levithan Nybegynder
12. april 2006 - 15:11 #17
Det vil nok være en god ide.
Avatar billede anje Nybegynder
13. april 2006 - 04:18 #18
Hej

Du får snart en gratis offentlig ip dynamisk adresse: http://www.aplus.dk/Default.aspx?ID=1854
Og i den forbindelse kan det nok være en god ide at investere i en router.
Avatar billede BTEngineer Novice
13. april 2006 - 11:12 #19
Lyder godt :-)

Hvorfor skulle jeg købe et router?
Er en switch ikke god nok?
Avatar billede anje Nybegynder
13. april 2006 - 17:25 #20
En switc er god nok hvis du har sikret pc´erne med firewalls, og så kan du kun have to pc´er koblet op over arrowner fremover.
Hvis du istedet skifter din switch ud med en router, så kan den (alt efter model) give firewall-beskyttelse, NAT mm og du kan koble mange enhedder sammen uden at du er afhænnig af de to dynamiske offentlige ip-adresser, som arrownet giver dig fremover.
Avatar billede BTEngineer Novice
19. april 2006 - 07:14 #21
Nu har jeg bestilt en offentlig IP adresse, og nu virker serverne også ved dem udefra. Men der er lige et problem, når jeg sender IP adressen til den anden computer vi har i huset, så kan man ikke se den derinde.
- Hvorfor?
Avatar billede BTEngineer Novice
29. juli 2006 - 15:25 #22
Tager selv da der længe ikke har være noget respons.