Avatar billede stig69 Nybegynder
10. april 2006 - 16:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sprog til Mobil udvikling

Egentlig har jeg brug for en guide/tutorials til noget simple mobil udvikling.

Hvad bruger man af sprog? WAP, XHTML MP, XML / WML

- Stig
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. april 2006 - 12:34 #1
WAP-protokollen er den førende standard til at vise information på mobiler. WML er sproget der bruges til at lave sider i en WAP-browser
Avatar billede stig69 Nybegynder
15. april 2006 - 14:23 #2
Tak for svar!

Bruger man slet ikke XHTML MP?
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. april 2006 - 14:35 #3
XHTML MP er det officielle markup-sprog til WAP. Det blev skabt for at forene markup-sproget fra internettet og et markup-sprog til mobile enheder.